• رفع دل درد با گیاهان دارویی

    سالیانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری‌های معده، نفخ و سوء هاضمه مبتلا می‌شوند. یبوست، عفونت، کیست تخمدان، بیماری‌های روده، بارداری و استرس از جمله عوامل موثر در ایجاد دل درد هستند که در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان دل درد دارند.


  • شربتی گوارا برای درمان کبد چرب

    یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع مشکلات کبدی و درمان بیماری‌های پوستی موثر دانست.


  • اگر به این بیماری مبتلا هستید نعنا بخورید

    سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، عارضه رایجی است که روده بزرگ یا کولون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری منجر به گرفتگی و انقباض عضلات روده، درد شکم، تجمع گاز، اسهال و یبوست می‌شود...


  • بهترین دمنوش‌های گیاهی برای علائم بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر

    نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی گرم گزینه تسکین‌دهنده خوبی برای مقابله با ناراحتی‌های مرتبط با IBS (سندرم روده تحریک‌پذیر) است. چای نعناع فلفلی اسپاسم‌های روده‌ای را کاهش می‌دهد و درد شکمی و علائم نفخ روده‌ای را تسکین می‌دهد. رازیانه حرکت روده‌ای را افزایش می‌دهد و اثرات مسهل ملایم دارد؛ بنابراین انتخاب خوبی برای موارد دل درد مرتبط با یبوست است.


  • درمان گیاهی برای کنترل سندرم روده تحریک پذیر

    سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال عملکردی روده همراه با شیوع بالاست. شاهتره به سبب داشتن فعالیت ضداسپاسم، بر بیماری IBS تاثیر دارد و درد مربوط به IBS را کاهش می‌دهد. نعناع فلفلی نیز فعالیت ضدمیکروبی و ضداسپاسم نشان داده است و باعث کاهش تحرکات سیستم گوارش می‌شود. در مطالعه‌ای نعناع فلفلی باعث کاهش شدت درد شکمی، کاهش بادکردگی شکم، کاهش دفعات دفع مدفوع، کاهش بوربوریگمی (صدای معده) و نفخ شد. همچنین باعث کاهش درد شکمی در کودکان مبتلا به IBS می‌شود.