سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > آیا می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مختلف را در یک روز بنوشید؟

آیا می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مختلف را در یک روز بنوشید؟

آیا می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مختلف را در یک روز بنوشید؟

آیا می‌توانید دمنوش‌های گیاهی مختلف را در یک روز بنوشید؟

دمنوش‌های گیاهی درمان‌های طبیعی هستند که با خیساندن بخش‌هایی از ریشه، شاخه و برگ یا گل آن گیاه دارویی در آب جوش تهیه می‌شوند. بسیاری از گیاهان دارویی در دوزهای متعادل نسبتا بی‌ضرر هستند و می‌توانند به طور ایمن با سایر گیاهان که اثرات مشابه دارند ترکیب شوند، مانند دمنوش‌های بابونه و نعناع فلفلی. برای بهترین نتایج، دمنوش‌هایتان را پیمانه کنید؛ دراین صورت از دوز توصیه شده پیروی می‌کنید. در صورتی که دارویی از جمله داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنید، با پزشکتان صحبت کنید.

ترکیب و مخلوط‌کردن گیاهان: متخصصین طب جایگزین گاهی مخلوط‌‌های چای که حاوی ترکیب خاصی از گیاهان هستند را توصیه می‌کنند. اگرچه برخی از مواد تشکیل دهنده ممکن است به منظور طعم و عطر انتخاب شوند، اما بیشتر گیاهان به دلیل اثرات مکمل آن ها بر بدن انتخاب می‌شوند. متخصصان طب چینی سنتی گاهی دمنوش‌هایی را که حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی باشند را تجویز می‌کنند.

حد مجاز مصرف: یکی از نگرانی‌های اولیه در مورد نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مختلف در یک روز، دوز واحد هریک از گیاهان است. هنگام تهیه دمنوش‌های مورد علاقه تان، همیشه دوز هریک از گیاهان را بررسی کنید یا از دوز توصیه شده که بر روی برچسب هریک از محصولات نوشته شده پیروی کنید.

عوارض جانبی: در یک روز، پیش از نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مختلف ابتدا داروهایتان (با /بدون نسخه) را مصرف کنید. برخی گیاهان ممکن است باعث تداخل یا نقض اثر داروهای مختلف شوند و علائم شما را بدتر کنند یا باعث واکنش های ناپایدار شوند.
در صورت تردید، از نوشیدن چند نوع چای گیاهی برای کاهش خطر بروز علائم منفی خودداری کنید. درصورتی که تحت درمان هستید با پزشکتان این موضوع را بررسی کنید.

 

Connolly, B. Can You Drink Different Herbal Teas in a Day?. livestrong.com. Retrieved from https://www.livestrong.com/article/524739-can-you-drink-different-herbal-teas-in-a-day/

هشتگ :



اشتراک گذاری :