سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > آیا چای سبز شیرین شده چربی سوز است؟

آیا چای سبز شیرین شده چربی سوز است؟

آیا چای سبز شیرین شده چربی سوز است؟

آیا چای سبز شیرین شده چربی سوز است؟

چای سبز نوشیدنی کافئین داری است که از برگ های تخمیر نشده ی درختچه ی چای تهیه می شود. بسیاری از مردم با خواص آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی چای سبز آشنا هستند. خواص مفید چای سبز مثل کاهش وزن و خواص درمانی آن به مصرف منظم این چای وابسته است. علاوه بر این، مقدار کالری موجود در قند و مواد شیرین کننده ی چای، روی خواص مفید آن مثل کاهش وزن اثرگذار است و مزایای چربی سوزی چای سبز را کاهش می دهد. مطالعات بالینی نشان می دهند، مصرف چای سبز، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که این امر سبب می شود که بدن چربی بیشتری بسوزاند.

پژوهش دیگری، اثر چای سبز و کافئین در افراد دارای اضافه وزن را بررسی می کند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز به کاهش وزن در این افراد منجر می شود. اگرچه هنوز ترکیب اصلی چای سبز که منجر به از دست دادن وزن می شود، مشخص نیست اما برخی محققین عقیده دارند که ماده ای به نام کاتچین منجر به چربی سوزی می شود.

اضافه کردن سوکروز و قند مایع به چای سبز، کالری چای را افزایش می دهد. به ازای هر 4 گرم قند، 15 کالری به چای سبز افزوده می شود. به عنوان مثال اگر شما به نوشیدنی چای سبز خود، 26 گرم قند اضافه کنید، میزان انرژی دریافتی از نوشیدنی شما تا حدود 100 کالری افزایش می یابد، بنابراین بهتر است که از چای سبز کم شکر یا کم کالریِ شیرین شده استفاده کنید یا در صورتی که تمایل دارید چای را شیرین بنوشید، از جایگزین هایی مثل استویا استفاده کنید. مصرف منظم انواع مختلف چای سبز، معمولا بی خطر است اما در صورتی که به اختلال عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به کافئین مبتلا هستید، پیش از مصرف چای سبز شیرین شده با پزشک مشورت کنید. همچنین می توانید از جایگزین های سالم مثل چای سبز بدون کافئین یا چای سفید (کم کافئین) استفاده کنید. 

http://www.livestrong.com/article/359172-drinking-decaf-green-tea-while-pregnant

هشتگ :



اشتراک گذاری :