سلامت در رسانه ها > ادویه جات لاغر کننده

ادویه جات لاغر کننده

ادویه جات لاغر کننده

ادویه جات لاغر کننده

ادویه برای کاهش وزن و تناسب اندام مدت ها است که در بعضی از فرهنگ ها و تمدن ها استفاده می‌شود. در این مقاله درباره ۱۰ ادویه برای کاهش وزن بحث می‌شود.

اکثر آدم‌ها می‌دانند کلید کاهش وزن در چیزهایی که می‌خورند نهفته است. آن‌چه بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند این است که شاید یک مولفه‌ی کلیدی کاهش وزن گردگیری از قفسه‌ی ادویه‌هایتان باشد.

شاید ادویه‌ها بی‌اهمیت به نظر برسند اما کاربردشان خیلی بیش‌تر از طعم دادن به غذاهایتان است. بسیاری از ادویه‌ها اجزایی دارند که اگر به درستی استفاده شود، کمکی موثر برای کاهش وزن است. بله ادویه برای کاهش وزن بسیار موثر است. با گنجاندن برخی از ادویه‌های فهرست زیر به برنامه‌ی روزانه‌تان، به رژیم غذایی‌تان یک کاتالیزور از ادویه برای کاهش وزن اضافه کنید.

۱. زنجبیل

روغن‌های موجود در زنجبیل به نام گینجرول اثرات آنتی‌باکتریال، تب‌بر، و ضدالتهابی دارد. ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث شده‌است این ریشه، نیروگاه سلامت باشد که در عین حال کمک‌تان می‌کند وزن کم کنید. این ادویه آنزیم‌های گوارشی را تحریک می‌کند تا بدن را وادار کند به سرعت مواد مغذی خوب را جذب کند و از مواد ناسالم اجتناب کند. هم‌چنین پژوهش‌ها حاکی از آن است که شاید زنجبیل سوخت و ساز را بالا ببرد تا به سوزاندن کالری‌های اضافی کمک کند. به علاوه می‌توان زنجبیل را به عنوان داروی طبیعی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد.

نحوه‌ی مصرف: بسیاری از آدم‌ها زنجبیل را در مایعات داغ مانند چای می‌ریزند. هم‌چنین به صورت عصاره و مکمل‌های دارویی نیز رایج است تا مصرف آن آسان و در دسترس باشد. زنجبیل به خاطر خواص پزشکی باورنکردنی و طعم بی‌نظیرش محبوب‌ترین داروی گیاهی من است!

۲. هل

هل بویی قوی دارد و در روش آیورودای جامع برای سلامت طبیعی، هزاران سال است که کاربرد وسیعی دارد. توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده‌آل باشد. پژوهش نشان داده‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق‌العاده برای تسکین افسردگی به‌طور طبیعی است.

نحوه‌ی مصرف: شیرینی خفیف و طعم دودی ملایم آن در یک فنجان قهوه، پودینگ، سوپ، سیب‌زمینی، و هر نوع گوشت برای دادن عطر و طعمی هندی به آن، فوق‌العاده است. هم‌چنین هل یکی از اجزای شیر طلایی است یک نوشیدنی طبیعی که از دیرباز برای درمان اسهال، تب، برونشیت، سرماخوردگی، و عفونت‌های ویروسی نامشخص، سردرد، کرم‌های انگلی، جذام، عفونت مثانه و کلیه، و آرام کردن درد مفصل و عضله ناشی از تورم یا آرتروز استفاده می‌شود.

۳. فلفل سیاه

شاید کاربرد آن فلفلدان روی میزتان فراتر از روشی همیشگی برای طعم دادن به تقریبا تمام غذاها باشد. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن به نام پیپرین، همان ماده‌ای که باعث می‌شود عطسه کنید، می‌تواند برای جلوگیری از ذخیره‌ی چربی مفید باشد. پژوهشگری به نام یویی هاین پارک، در دانشگاه سجونگ اخیرا پی‌برده‌است فلفل سیاه در ژن‌هایی که سلول‌های چربی جدید در بدن می‌سازند اختلال ایجاد می‌کند.

نحوه‌ی مصرف: آن را روی هر نوع گوشت، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، در پاستا اساسا هر نوع غذا بریزید! جایگزین ساده‌تر این است که مکمل‌هایی را پیدا کنید که مستقیما پیپرین را در بدن‌تان آزاد می‌کند.

۴. خردل

خردل به عنوان یک چاشنی یکی از سالم‌ترین انتخاب‌های شما است که هر بار مصرف آن فقط ۵ کالری دارد. خوردن دانه‌ی خردل روشی موثر است تا بدن را به سوزاندن کالری به‌طور موثرتر وادار کند. گفته می‌شود خردل داغ برای چربی سوزی بیش‌ترین تاثیر را دارد. چربی سوزی فرآیندی است که به واسطه‌ی آن بدن، با افزایش سوخت و ساز به سطحی بالاتر از میزان عادی، گرما یا انرژی تولید می‌کند. به این افزایش میزان سوخت و ساز اثر چربی سوزی اطلاق می‌شود.

نحوه‌ی مصرف: می‌توان دانه‌های خردل را به‌صورت خام خورد، اما روش‌های بسیار زیادی برای لذت بردن از آن وجود دارد. می‌توانید آن را روی غذاهای گوشتی بپاشید، در سس‌ها بریزید، و حتی آن را با ادویه‌های دیگر مانند زردچوبه، فلفل، و سیر در آب ترکیب کنید تا چاشنی مخصوص خودتان را درست کنید.

۵. فلفل هندی

اکثر غذاهای تند با افزایش چربی‌سوزی در ارتباط است. فلفل هندی دمای بدن‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان در واکنش به آن تلاش می‌کند خودش را سرد کند. این فرآیند مستلزم این است که بدن‌تان در هنگام سردسازی کالری بیش‌تری بسوزاند. فقط افزودن اندکی از این ادویه به غذا کافی است تا به آن طعمی تند بدهد و سلامت آن را نیز بهبود ببخشد.

نحوه‌ی مصرف: این خوراکی برای کسانی که به چیزهای تند ولع دارند فوق‌العاده است. فلفل هندی با گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات پخته عالی است و اگر دوست ندارید دهان‌تان بسوزد، به‌صورت کپسول‌های پودری نیز موجود است.

۶. جنسینگ

این ادویه به خاطر کاربردش در بالا بردن انرژی و شفافیت ذهن یکی از اجزای رایج نوشیدنی‌های انرژی‌زا است. فواید آن فراتر از بالا بردن استقامت بدنی است و هم‌چنین مانع از آن می‌شود که انرژی در بدن‌تان به صورت سلول‌های چربی ذخیره شود. ترشح انسولین، که جنسینگ باعث تحریک آن می‌شود، نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

نحوه‌ی مصرف: آسان‌ترین روش مصرف جینسینگ، مصرف آن به همراه نوشیدنی، به‌صورت کپسول و پودر است. هم‌چنین می‌توان این ریشه را به صورت خام یا پخته در سوپ یا خوراکی‌های این‌چنینی خورد. پودر آن معمولا روی گوشت‌ها، سالادها و در چای ریخته می‌شود.

۷. قاصدک

قاصدک، که خیلی‌ها آن را یک علف هرز سمی می‌دانند، در واقع یک مکمل کاملا خوراکی برای کاهش وزن است. قاصدک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم، و منیزیم است. خواص ادرارآور آن باعث می‌شود به سرعت وزن کم کنید، هرچند بیش‌تر آن وزن آب است.

نحوه‌ی مصرف: به خاطر خدا مشت‌تان را از گل قاصدک پر نکنید و خام بخورید. برگ‌های خشک‌شده و پودر آن معمولا در یک چای داغ و انواع دیگر نوشیدنی‌ها ترکیب می‌شود. هم‌چنین قرص آن نیز وجود دارد که بلعیدن آن آسان است. می‌توان برگ‌های تازه‌ی آن را به سالاد اضافه کرد.

۸. زردچوبه

زردچوبه ستون اصلی بسیاری از غذاهای هندی مانند کاری است و فواید شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد. پزشکان آن را برای تسکین استرس، پاکسازی کبد، پایین آوردن کلسترول، و به عنوان یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی توصیه کرده‌اند. کورکومین موجود در زردچوبه مقاومت بدن‌تان را به انسولین خنثی می‌کند، و احتمال ذخیره‌ی چربی یا ابتلای شما به دیابت را کم می‌کند. زردچوبه یک ابرخوراکی حقیقی است.

نحوه‌ی مصرف: می‌توان زردچوبه را مانند بسیاری از ادویه‌های دیگر به صورت قرص و پودر خریداری کرد. این ادویه افزونه‌ای فوق‌العاده برای غذاهای دریایی و خوراک‌های مرغ است. هم‌چنین ترکیب آن با عسل و لیمو دمنوشی برای مبارزه با چربی است.

۹. زیره

با خوردن زیره فواید ذهنی و جسمی زیادی نصیب‌مان می‌شود. این ادویه می‌تواند حافظه و تمرکز را بهبود ببخشد، از گاز معده‌ی زیاد و نفخ جلوگیری کند و به جسم‌تان کمک کند مواد مغذی سالم را جذب کند. مقادیر زیاد آهن موجود در آن به گوارش سالم کمک می‌کند و آنزیم‌های سوخت و ساز را زیاد می‌کند.

نحوه‌ی مصرف: کوچک بودن دانه‌ی زیره و طعم تند آن باعث می‌شود برای غذاهایی به سبک جنوب امریکا مانند تاکو و و مرغ فوق‌العاده باشد. ترکیب آن با سبزیجات پخته، چای داغ، و خوراک لوبیا عالی می‌شود.

۱۰. دارچین

کاربردهای بسیار زیاد دارچین باعث شده‌است تقریبا در کابینت ادویه‌ی تمام آشپزخانه‌ها، مهره‌ی اصلی باشد. آن‌چه بیشتر آدم‌ها نمی‌دانند، مجموعه‌ی گسترده‌ی فواید دارچین است. پودر دارچین سرشار از آهن، کلسیم، فیبر، و منگنز است. این مواد معدنی به پیشگیری از زخم معده، درمان عفونت، و پایین بودن قند خون کمک می‌کنند. دارچین گلوکز می‌سوزاند تا از ذخیره‌ی چربی جلوگیری کند و به گوارش غذا کمک می‌کند، به نحوی که باعث می‌شود مدت بیش‌تری احساس سیری کنید.

نحوه‌ی مصرف: دارچین را در قهوه، دستورهای شیرینی و کیک، آب داغ و عسل، یا در غلات صبحانه/ بلغور جو دو سر امتحان کنید. سعی کنید از ترکیب‌ شکر و دارچین اجتناب کنید، چون حاوی کالری اضافی بسیار زیاد است.

http://www.alamto.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :