سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > ارزش غذایی گیاه نعناع

ارزش غذایی گیاه نعناع

ارزش غذایی گیاه نعناع

ارزش غذایی گیاه نعناع

نعناع با نام منتا (Mentha) یکی از جنس های خانواده Lamiaceae، گیاهی است که در تمام طول سال در دسترس است و در ماه های گرم تابستان به فراوانی یافت می شود. این گیاه توسط رومی ها در سراسر اروپا منتشر شد. نعناع در زمان قرون وسطی گیاهی ارزشمند شناخته می شد. نعناع گیاهی چند ساله با عطر و بویی منحصر به فرد است. برگ ها و ساقه ی این گیاه برای مصارف آشپزی و دارویی برداشت می شود. نعناع را می توان به صورت خشک و یا تازه مصرف کرد. نعناع در محیط خارج از خانه در باغچه و در تمام مناطق جهان به جز مناطق منجمد و بسیار سرد در طول سال رشد می کند. این گیاه خاک نسبتا مرطوب و تا حدی سایه را در مناطق آب و هوایی گرم ترجیح می دهد.

نعناع برای درمان درد معده و درد قفسه ی سینه مفید است. این گیاه تسکین دهنده ی سوزش معده است و برای رفع بوی بد دهان استفاده می شود. نعناع باعث خنک کردن پوست شده و به درمان سرماخوردگی کمک می کند. خواص ضد التهابی دارد و در درمان ناراحتی های پوستی مفید است.

بو و عطر فریبنده ی این گیاه به دلیل وجود ماده ی منتول در برگ های آن است. گیاه نعناع شامل تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای حفظ سلامت بدن مفید است.

نعناع غنی از ویتامین های A و C و مقادیر کمی از ویتامین B2 و مواد معدنی از جمله کلسیم، روی، مس و منیزیم است. این گیاه اگر چه در مقادیر کم مصرف می شود اما مواد مغذی آن نباید دست کم گرفته شود.

ارزش غذایی هر 100 گرم گیاه نعناع

انرژی: 44 کیلوکالری

کربوهیدرات: 8/41 گرم

چربی: 0/73 گرم

پروتئین: 3/29 گرم

آهن: 11/87 میلی گرم

منگنز: 1/118 میلی گرم

مس: 0/240 میلی گرم

پتاسیم: 458 میلی گرم

ریبوفلاوین: 0/175 میلی گرم

پیریدوکسین: 0/158 میلی گرم

ویتامین C: 13/3 میلی گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

پانتوتنیک اسید(ویتامین B5): 0/061 میلی گرم

ویتامین B6: 0/041 میلی گرم

فولات ( ویتامین B9): 3 میکروگرم

http://www.medicalnewstoday.com/articles/266128.php

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :