سلامت در رسانه ها > افطار و سحری از دیدگاه طب سنتی

افطار و سحری از دیدگاه طب سنتی

افطار و سحری از دیدگاه طب سنتی

افطار و سحری از دیدگاه طب سنتی

یک محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: بهتر است روزه را با دمنوش‌ها و خرما افطار کرد تا فشار چندانی به معده وارد نشود و بهتر است بین افطار و صرف شام یک فاصله زمانی کم در نظر گرفته شود تا بدن بتواند خود را آماده قبول غذاهای پرحجم‌تر کند.

محمدامین افرا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر آثار روحی و معنوی، اثرات جسمانی بسیار ارزشمندی دارد.وی افزود: بهتر است روزه را با دمنوش‌ها و خرما افطار کرد تا فشار چندانی به معده وارد نشود و بهتر است بین افطار و صرف شام یک فاصله زمانی کم در نظر گرفته شود تا بدن بتواند خود را آماده قبول غذاهای پرحجم‌تر کند.

این متخصص طب اسلامی بهترین نوشیدنی برای کاهش عطش در ماه رمضان را شربت عسل و لیمو اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از تشنگی شدید در ماه رمضان همواره باید از نوشیدنی‌های ولرم و شربت‌هایی هم‌چون آبلیمو، سکنجبین و سرکه شیره و خاکشیر استفاده شود.

افرا با اشاره به طولانی بودن روزهای تابستان و فاصله کم وعده‌های افطاری با سحری، تصریح کرد: به دلیل فاصله کم وعده‌های افطاری با سحری از پرخوری در زمان افطار و پس از آن باید پرهیزشود زیرا در صورت رعایت نکردن ناراحتی‌های گوارشی بروز می‌کند.

این متخصص طب اسلامی در خصوص روزه مادران شیرده تصریح کرد: از نظر طب اسلامی روزه برای مادران شیرده نه تنها مضر نیست بلکه باعث اثرات جسمانی ارزشمندی در این افراد است.

وی مصرف آب ‌یخ را عامل اصلی کبدچرب دانست و گفت: افراد روزه‌دار برای جلوگیری از بروز این بیماری باید از مصرف آب یخ در این ماه خودداری کنند.

افرا خاطرنشان کرد: بهتر است در هنگام سحر شیر گرم به ‌همراه عسل یا زنجبیل و خرما و رطب مصرف و از غذاهایی همچون ماست، دوغ و سرخ‌کردنی‌ها پرهیز کرد.

http://www.isna.ir

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :