سلامت در رسانه ها > اگر مسن هستید آب آلبالو بخورید

اگر مسن هستید آب آلبالو بخورید

اگر مسن هستید آب آلبالو بخورید

اگر مسن هستید آب آلبالو بخورید

بر اساس یک مطالعه، افراد سن بالایی که مایل به بهبود عملکرد شناختی خود هستند، می‌توانند با مصرف آب آلبالو این عملکرد را بهبود بخشند.

محققان به این نتیجه رسیدند، افرادی که این آبمیوه را مصرف کردند، در عملکرد شناختی خود بهتر شدند که علت آن هم ممکن است به دلیل وجود ترکیبات فعال زیستی باشد که در آلبالو موجود هستند.
محققان دانشگاه دلاویر آمریکا در این پروژه ۳۴ داوطلب سالم که ۶۵ تا ۷۳ سال سن داشتند را انتخاب کردند. این افراد به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه به مدت ۱۲ هفته، روزانه ۴۸۰ میلی‌لیتر آب آلبالو مصرف کردند. نیمی از ‌آبمیوه در صبح و نیمی دیگر به هنگام عصر. گروه دیگر نیز یک نوشیدنی دارونما مصرف کردند. در این مدت هیچ‌کدام از شرکت‌کنندگان داروهایی که ممکن است روی عملکرد مغز تاثیر بگذارد را مصرف نکردند. همچنین فعالیت‌های فیزیکی روزمره و رژیم غذایی معمول آن‌ها به همان صورت باقی ماند. علاوه بر این‌ها هیچ‌کدام از داوطلبان نمی‌دانستند که دارونما مصرف کرده‌اند یا آبمیوه. زمانی‌ که ۱۲ هفته به اتمام رسید، محققان دریافتند که افراد آزمایش شده که آبمیوه واقعی مصرف کردند، در انجام یک کار مرتبط با حافظه دیداری، به میزان ۲۳ درصد کاهش خطا داشتند. در مقابل، گروه دیگر بهبودی در عملکرد حافظه دیداری خود و یادگیری چیزهای جدید نشان ندادند. علاوه بر این، گروهی که آب آلبالو مصرف کردند، در میزان رضایتشان از توانایی به خاطر آوردن چیزها، پنج درصد افزایش داشتند. "شوئو چینگ چای" محقق ارشد پروژه اظهار کرد، این اثرات مثبت احتمالا مربوط به ترکیبات فعال زیستی آلبالو باشد. ترکیباتی از قبیل پلی‌فنول، ملانین و آنتوسیانین‌ها. وی ادامه داد، حتی ممکن است این تاثیرات به اثرات آلبالوی ترش روی کاهش فشار خون هم ارتباط داشته باشد. زیرا ما در مطالعات پیشین خود دریافته بودیم که فشار خون می‌تواند روی جریان خون به مغز اثرگذار باشد. به رغم یافته‌های اولیه پروژه که امیدوار کننده هم بود، محققان معتقدند که باید آزمایشات طولانی‌تری انجام شود تا تعداد شرکت‌کنندگان پروژه افزایش یابد و نتایج پژوهش تصدیق‌ شود.

https://shariyan.com/detail/167953#shahrekhabar

هشتگ :



اشتراک گذاری :