سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای مصرف مرزنجوش

بایدها و نبایدهای مصرف مرزنجوش

بایدها و نبایدهای مصرف مرزنجوش

بایدها و نبایدهای مصرف مرزنجوش

مرزنجوش گیاهی معطر، چند ساله و بومی نواحی مدیترانه و آسیا است. برگ ها و ساقه ها پوشیده از کرک و ساقه ها چهارگوش و به رنگ قرمز است. صدها سال است که مرزنجوش در کشورهای مکزیک، اسپانیا و ایتالیا به عنوان ادویه و طعم دهنده استفاده می شود.

از این گیاه در طب سنتی برای درمان اسپاسم، سوء هاضمه، ناراحتی های معده، مشکلات عصبی، سرفه و بیماری های تنفسی استفاده می شود. پژوهشی نشان می دهد که مصرف روزانه ی 200 میلی گرم عصاره ی مرزنجوش به مدت 6 هفته به درمان بیماری ها کمک می کند.

مصرف مرزنجوش به صورت دارویی در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود و استفاده از این گیاه در مقادیر زیاد خطر سقط جنین را افزایش می دهد.افرادی که نسبت به گیاهان نعناع، مریم گلی و پونه یا دیگر گیاهان خانواده ی نعناع آلرژی دارند باید حتما پیش از مصرف مرزنجوش با پزشک خود مشورت کنید.

افراد مبتلا به اختلالات خونریزی باید از مصرف مرزنجوش خودداری کنند. مرزنجوش ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. افراد مبتلا به دیابت قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند. مصرف این گیاه در نوزادان و کودکان نیز توصیه نمی شود.مرزنجوش ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. در صورت مصرف داروهای حاوی لیتیوم از مصرف مرزنجوش خودداری کنید و یا قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-644-oregano.aspx?activeingredientid=644

https://www.drugs.com/npc/oregano.html

http://articles.mercola.com/herbal-oils/oregano-oil.aspx

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :