سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای مصرف چای رازیانه

بایدها و نبایدهای مصرف چای رازیانه

بایدها و نبایدهای مصرف چای رازیانه

بایدها و نبایدهای مصرف چای رازیانه

رازیانه یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که در طب گیاهی برای درمان بیماری های مختلف، کاربرد دارد. این گیاه به عنوان دارو و همچنین ادویه در پخت و پز استفاده می شود. نوشیدن چای رازیانه و یا جویدن دانه های آن به درمان سوء هاضمه و نفخ کمک می کند. مصرف مقدار متعادل این چای مفید و بی خطر است، ولی نوشیدن بیش از حد این چای ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. پیش از مصرف رازیانه به صورت دارویی، با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که به سبزیجاتی مانند هویج و کرفس حساسیت دارند احتمالا به رازیانه هم حساسیت خواهند داشت. مصرف چای رازیانه ممکن است در این افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. در صورت بروز علائمی مانند خارش، کهیر و تورم، مصرف این چای را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید.

چای رازیانه برای درمان یا پیشگیری از ابتلا به برونشیت، گرفتگی سینوس، ناراحتی های گوارشی، سرفه و بیماری های دیگر استفاده می شود. با این حال در برخی موارد نوشیدن بیش از حد این چای، می تواند مضر باشد و نوشیدن آن در مقادیر زیاد و بیش از حد، باعث اسپاسم های عضلانی شود.

رازیانه ممکن است با برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها و داروهای تشنج تداخل داشته باشد. نوشیدن چای رازیانه 2 ساعت قبل و یا بعد از مصرف داروها احتمال تداخل دارویی (به خصوص در مورد مصرف آنتی بیوتیک ها) را کاهش می دهد. پژوهشی در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک نشان می دهد که مصرف همزمان رازیانه به همراه آنتی بیوتیک ها به خصوص خانواده سیپروفلوکساسین میزان جذب این آنتی بیوتیک را کاهش می دهد.

 در صورت مصرف داروهای تشنج و صرع، پیش از مصرف این دمنوش با پزشک مشورت کنید و در صورتی که منعی برای مصرف آن ندارید، نوشیدن دمنوش رازیانه را با یک فنجان در روز شروع کنید. سپس به تدریج میزان مصرف روزانه تان را افزایش دهید.

افراد مبتلا به سرطان های سینه و تخمدان باید از مصرف این چای اجتناب کنند. پژوهشی در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که رازیانه اثرات استروژن را تقلید می کند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان های وابسته به استروژن را افزایش دهد. با این حال دانشمندان عقیده دارند که برای نتیجه گیری در این مورد تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مصرف چای رازیانه در افراد با سابقه ی ابتلا به اختلالات تشنجی مانند صرع توصیه نمی شود و مصرف این گیاه ممکن است خطر بروز حملات تشنجی را افزایش دهد.

مصرف رازیانه ممکن است حساسیت به نور خورشید و بثورات جلدی را افزایش دهد.

مصرف رازیانه با قرص های ضد بارداری تداخل دارد. برخی از این قرص ها حاوی استروژن هستند. رازیانه می تواند اثری مشابه استروژن داشته باشد البته اثر آن به اندازه ی استروژن این قرص ها قوی نیست. مصرف رازیانه به همراه این قرص ها ممکن است از اثر آنها بکاهد.

 در طب سنتی از چای رازیانه برای تحریک شیردهی استفاده می شود اما تاثیر این دمنوش بر نوزادان مشخص نیست. بنابراین مادران شیرده باید پیش از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنند.

 

https://www.curejoy.com/content/fennel-tea-benefits-and-who-must-not-consume

http://www.livestrong.com/article/518268-can-eating-too-much-fennel-seed-be-harmful

http://www.stylecraze.com/articles/serious-side-effects-of-fennel-seeds

http://www.livestrong.com/article/371328-fennel-tea-side-effects

http://www.livestrong.com/article/496498-how-much-fennel-tea-is-ok

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-311-fennel.aspx?activeingredientid=311&activeingredientname=fennel

 

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :