سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > با این گیاهان از شر موهای زائد خلاص شوید

با این گیاهان از شر موهای زائد خلاص شوید

با این گیاهان از شر موهای زائد خلاص شوید

با این گیاهان از شر موهای زائد خلاص شوید

اغلب زنان از وجود موهای زائد در بدن و صورت خود ناراحت هستند. رشد بیش از حد مو در بدن به خصوص در نواحی صورت، گردن و قفسه ی سینه در دوران بلوغ، عمدتا بین 14 تا 18 سالگی آغاز می شود. این حالت از نظر علمی هیرسوتیسم یا پر موئی نام دارد.

دلایل ایجاد هیرسوتیسم

افزایش سطح هورمون های مردانه در خون (آندروژن)

وجود ژن های مسئول رشد موهای زائد

سندروم تخمدان پلی کیستیک

در کنار روش های معمول برای از بین بردن موهای زائد، روش های طبیعی را نیز می توانید امتحان کنید. برای آشنایی با این روش ها با ما همراه باشید.

دمنوش نعناع

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی  Physiotherapy Researchنشان می دهد که نوشیدن روزانه 2 بار چای نعناع و به مدت 5 روز باعث کاهش هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه و مسئول رشد موهای زائد) می شود و برای درمان هیرسوتیسم مفید است.

زردچوبه

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام کورکومین است. کورکومین باکتری های مضر بدن را از بین می برد. زردچوبه به طور موثری رشد موهای زائد را کاهش می دهد. ترکیب زردچوبه و آرد نخود به کاهش موهای زائد کمک می کند. برای این منظور 1 قاشق غذاخوری آرد نخود را با کمی زردچوبه ترکیب کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری کشک یا روغن کنجد به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و در محل رویش موهای زائد قرار دهید و پس از خشک شدن با آب بشویید.

لیمو و شکر

لیمو به کاهش رشد موهای زائد در بدن کمک می کند. 30 میلی گرم شکر را با 10 میلی لیتر آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در جهت رشد موهای زائد روی پوست قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار بگیرد، سپس با آب سرد بشویید.

لیمو و عسل

در صورت تمایل می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. 10 میلی لیتر آب لیموی تازه را با 40 میلی لیتر عسل ترکیب کنید. این ترکیب را در جهت رشد مو روی پوست قرار دهید. پس از 15 دقیقه بشویید. این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید.

http://www.thehealthsite.com/beauty/get-rid-of-unwanted-body-hair-naturally/

https://www.positivehealthwellness.com/beauty-aging/6-ways-naturally-remove-unwanted-body-hair-permanently/

هشتگ :



اشتراک گذاری :