سلامت در رسانه ها > با این گیاهان دارویی دم دستی و پر خاصیت آشنا شوید

با این گیاهان دارویی دم دستی و پر خاصیت آشنا شوید

با این گیاهان دارویی دم دستی و پر خاصیت آشنا شوید

با این گیاهان دارویی دم دستی و پر خاصیت آشنا شوید

 در لحظه‌ای که درد دارید، خسته‌اید، اضطراب دارید یا در بدن‌تان احساس ضعف می‌کنید، سراغ این گیاهان بروید. محققان معتقدند که آنها، داروهای طبیعی هستند که اگر همیشه در خانه داشته ‌باشیدشان، کمتر با عوارض ناشی از بیماری‌های مختلف دست‌به‌گریبان می‌شوید.

ریحان: اگر به سندرم روده تحریک‌پذیر دچار هستید و نفخ مداوم، دشواری در دفع یا اسهال همیشگی کلافه‌تان کرده، از ریحان کمک بگیرید. این گیاه خوش‌عطر و رنگ، به درمان سوء‌هاضمه کمک می‌کند.

مریم‌گلی: اگر باوجود خنک‌تر شدن هوا، زیاد عرق می‌کنید، سراغ مریم‌گلی بروید. به گفته پژوهشگران، با کمک این گیاه که سرشار از خواص ضدالتهابی است، می‌توانید تا 50درصد تعریق را کاهش دهید.

جعفری: با مصرف جعفری، می‌توانید به سالم ماندن قلب‌تان کمک کنید. این سبزی سرشار از اسید فولیک و ویتامین‌های A و C است و سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند.

آویشن: مشکلات تنفسی‌‌تان را می‌توانید با کمک آویشن کمتر کنید. این گیاه علائم برونشیت و آسم را کاهش می‌دهد و به درمان سرفه‌های مزمن هم کمک می‌کند.

زنجبیل: می‌ترسید امسال هم مثل سال‌های گذشته مدام سرما بخورید، برای پیشگیری از این اتفاق، به زنجبیل پناه ببرید. دم کردن زنجبیل تازه یا آسیاب شده یا اضافه کردن آن به غذاهای مختلف، احتمال خانه‌کردن ویروس‌ها و باکتری‌ها در بدن‌تان را کاهش می‌دهد. زنجبیل خواص ضد‌التهابی فراوانی دارد و با مصرف آن، می‌توانید از بسیاری بیماری‌ها خلاص شوید. این گیاه به کاهش تهوع هم کمک می‌کند و می‌تواند درد را هم کاهش دهد.

بابونه: اگر با شروع پاییز، دچار علائم آلرژی می‌شوید، دم‌کرده بابونه بنوشید. این گیاه خاصیت ضدقارچ دارد و علاوه بر آرامش بخش ‌بودنش، به کاهش ترشحات بینی و کم شدن خارش ناشی از آلرژی کمک می‌کند. بابونه ضداسپاسم هم هست و درصورتی‌که گرفتار دردهای شکمی شده باشید، به بهبود حال‌تان کمک می‌کند.

https://www.alodoctor.ir

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :