سلامت در رسانه ها > با گیاهان زیباتر شوید

با گیاهان زیباتر شوید

با گیاهان زیباتر شوید

با گیاهان زیباتر شوید

روغن آووکادو

سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است ، در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست.

پس از پاک کردن آرایش صورت ، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید . ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند .

آویشن

دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است.

 اسطوخودوس

اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است . همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند .

دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود

پرتقال

برای بستن منافذ باز شده و نرمی پوست، می توان برش های نازک پرتقال را روی پوست های چرب گذاشت . این ماسک را باید حدود نیم ساعت حفظ کرد ، و ترجیحاً در آرامش مطلق دراز کشید.

همچنین با افزودن گلاب به آب پرتقال به میزان ثلث حجم آن ، لوسیون قابض خوبی فراهم می شود.

همچنین در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت اثر می دهند . این عمل باعث استراحت پوست وجلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود .

تمشک

پوست صورت ، ماسک شاداب کننده تمشک را بسیار می پسندد . مشتی تمشک کاملاَ رسیده را له کنید و میوه له شده را حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید، پس از این مدت به کمک پنبه ای با آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

برای درمان پوست های چرب می توان به طریق ذیل لوسیون قابضی فراهم آورد : ۲۰ تا ۲۵ گرم برگ تمشک وحشی را به مدت ده دقیقه بجوشانید . این جوشانده را صبح و شب به صورت لوسیون روی پوست صورت بمالید.

توت فرنگی

توت فرنگی که مقوی و شاداب کننده است به بازیافتن درخشندگی و نرمی پوست کمک می کند . همچنین برای بر طرف کردن چین و چروک پوست استفاده می شود .

یادآوری می کنیم که جز در موارد آلرژی نسبت به توت فرنگی ، می توان با له کردن پنج تا شش میوه رسیده ماسکی فراهم کرد و مستقیماً روی صورت گذاشت و حدود بیست دقیقه نگه داشت . پس از آن با آب معدنی یا آب باران تمیز که اندکی ولرم شده باشد آب بکشید.

گزنه

برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد . شیره ی به دست آمده را در مقدار هم حجمش آب باید رقیق کرد و به صورت ماساژ آرام روی پوست سر به کار برد.

پوست های خشک یا حساس با لوسیون گزنه جان می گیرند . یک مشت گزنه ی تازه را بکوبید و در یک چهارم لیتر آب به مدت یک ربع ساعت دم کنید و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.

گل گاو زبان

برای پوست های خشک و شکننده ، می توان به طریق زیر لوسیون مؤثری آماده ساخت.حدود ربع ساعت ۲۰ گرم گل گاو زبان را در نیم لیتر آب جوش بجوشانید. این محلول را می توان مستقیماً به صورت لوسیون روی پوست به کار برد ، یا ترجیحاً به صورت کمپرس ولرم به مدت ده دقیه نگه داشت. از این لوسیون می توان مجدداً به مدت دو یا سه روز استفاده کرد ، به شرط آنکه در یخچال نگهداری شود.

http://www.beytoote.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :