سلامت در رسانه ها > برای کاهش اسید معده چه بخوریم

برای کاهش اسید معده چه بخوریم

برای کاهش اسید معده چه بخوریم

برای کاهش اسید معده چه بخوریم

جو و کاهش اسید معده

جو یکی از میان وعده های مناسب برای کاهش اسید معده است. این ماده از اسید معده جلوگیری می کند. مصرف جو همراه با کشمش باعث جذب اسیدیته کشمش می شود.

زنجبیل و کاهش اسید معده

زنجبیل باعث کاهش اسید معده می شود. این ماده از قدیم برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب استفاده می شده است. ریشه زنجبیل می تواند آسیاب شود و در پخت و پز استفاده شود.

آلوئه ورا و کاهش اسید معده

آلوئه ورا به عنوان ترمیم کننده طبیعی شناخته می شود و اسید معده را درمان می کند. این ماده را می توان به صورت مایع یا تکه های جامد استفاده کرد.

سالاد و کاهش اسید معده

سالاد غذایی مانند برای کاهش اسید معده است اما از مصرف گوجه فرنگی و پیاز و پنیر باید خودداری کرد. سس نیز باید به مقدار بسیار کم مصرف شود.

موز و کاهش اسید معده

موز میان وعده ای بسیار مناسب است و برای افرادی که اسید معده دارند مفید است. اما حدود یک درصد از افراد با مصرف موز بدتر می شوند. بنابراین به یاد داشته باشید برخی رژیم ها برای برخی افراد مفید نیست.

خربزه و کاهش اسید معده

خربزه برای درمان اسید معده مفید است. اگرچه مانند موز، این ماده غذایی نیز برای برخی افراد مشکل ساز است. علاوه بر خربزه، هندوانه و طالبی نیز مناسب است.

رازیانه و کاهش اسید معده

رازیانه برای درمان اسید معده مفید است و باعث بهبود عملکرد معده میشود. این سبزی مزه ای منحصر به فرد دارد. با این ماده می توان سالاد همراه با اسفناج درست کرد. همچنین همراه با مرغ نیز غذایی مناسب تهیه می شود.

مرغ و بوقلمون و کاهش اسید معده

مرغ و بوقلمون را می توان به صورت سرخ شده، کباب شده یا آب پز مصرف کرد ولی حتما پوست آن را جدا کنید زیرا سرشار از چربی است.

ماهی و غذاهای دریایی و کاهش اسید معده

غذاهای دریایی برای کاهش اسید معده مناسب می باشند. این مواد غذایی را می توان به صورت سرخ شده، آب پز و کباب شده مصرف کرد. میگو و خرچنگ و ماهی بهتر است در رژیم غذایی جای بگیرد.

ریشه ها و سبزیجات و کاهش اسید معده

کلم بروکلی، کلم پیچ، لوبیا سبز و سایر سبزیجات برای کاهش اسید معده مفید می باشند. در واقع تمام سبزیجات و ریشه آن ها برای افرادی که مشکل اسید معده دارند توصیه می شود.

کرفس و کاهش اسید معده

کرفس کالری زیادی ندارد اما منبعی غنی از آب است و باعث کاهش اسید معده می شود. همچنین باعث کاهش اشتها می شود و منبعی غنی از فیبر است.

جعفری و کاهش اسید معده

جعفری از دوران قدیم دارویی گیاهی برای درمان مشکلات معده و گوارشی بوده است. جعفری به طور گسترده در تمام فصول یافت می شود.

برنج و دانه های گندم و کاهش اسید معده

گندم سمولنیا، گندم بلغور و برنج (به خصوص برنج قهوه ای) برای کاهش اسید معده مفید می باشند. کربوهیدرات پیچیده کربوهیدراتی مناسب و مفید می باشد.

http://ooma.ir

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :