سلامت در رسانه ها > بهترین آنتی هیستامین های طبیعی

بهترین آنتی هیستامین های طبیعی

بهترین آنتی هیستامین های طبیعی

بهترین آنتی هیستامین های طبیعی

اگر دچار آلرژی فصلی هستید، می دانید معنی عذاب کشیدن چیست. عطسه کردن، خارش چشم ها، گرفتگی و فشار سینوس ها تمام این علائم می توانند غیر قابل تحمل شوند. اگر دچار آلرژی فصلی هستید، می دانید معنی عذاب کشیدن چیست. عطسه کردن، خارش چشم ها، گرفتگی و فشار سینوس ها تمام این علائم می توانند غیر قابل تحمل شوند. شاید تمام داروهای ضد حساسیت بدون نیاز به نسخه را برای فرونشاندن این علائم به کار برده باشید اما شاید هم دلتان نخواهد دارو مصرف کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد راه حل هایی کاملا طبیعی برای بهبود این مشکل وجود دارد. تب یونجه، رینیت آلرژیک یا آلرژی فصلی، داروهای بسیاری چه با نسخه چه بدون نسخه ساخته شده اند تا جلوی علائم شبیه به سرما خوردگی این حساسیت ها را بگیرند. اما  برخی از این داروها خود لیستی بلند از عوارض جانبی دارند. درک چگونگی عملکرد هیستامین کمک می کند بفهمید آنتی هیستاین های طبیعی چگونه می توانند برای مقابله با علائم حساسیت به کمکتان بیایند.

آنتی هیستامین ها چگونه کار می کنند؟

آلرژی شما واکنش سیستم ایمنی بدن است به یک ماده بی ضرر دیگر. این ماده چه گرده چه گرد و غبار- با سلول های دیواره مخاط بینی، دهان، گلو، ریه ها، معده و روده ها تماس پیدا می کند. همین اتفاق باعث تحریک آزاد شدن هیستامین می شود.

هیستامین پروتئینی است که دلیل تمام علائم مرتبط با آلرژی است. عطسه کردن و تمام نشانه های شبیه به سرماخوردگی که اذیتتان می کند. آنتی هیستامین مانع فعالیت هیستامین  می شود و به دنبالش واکنش آلرژیک نیز متوقف می شود.

بسیاری از داروهای بدون نیاز به نسخه ضد حساسیت که در داروخانه ها پیدا می کنید حاوی آنتی هیستامین هستند. اما عصاره میوه ها و گیاهان خاصی هستند که می توانند همین تاثیر را روی تولید هیستامین داشته باشند.

1- گزنه دوپایه

گزنه دوپایه یک داروی شناخته شده در طب طبیعی است و می توان آن را یک آنتی هیستامین دانست. در یک تحقیق 58 درصد از شرکت کنندگان پس از استفاده از این دارو احساس کردند علائمشان بهبود پیدا کرده است و همچنین 69 درصد از شرکت کنندگان گفتند از داروهای دیگر مصرفش بهتر بوده است.
گزنه دوپایه را می توانید در داروخانه ها و عطاری های معتبر پیدا کنید. افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند روزانه 300 میلی گرم از این گیاه استفاده می کردند.

2- کورستین

کورستین آنتی اکسیدانی است که به صورت طبیعی در پیاز، سیب و دیگر محصولات پیدا می شود. تا به حال چندین تحقیق نشان داده اند که کورستین تاثیر آنتی هیستامینی دارد. همچنین مشخص شد این آنتی اکسیدان عوارض جانبی تنفسی آلرژی را از طریق کاهش التهاب مسیرهای تنفسی در موش ها کاهش داده است. کورستین را می توانید به صورت مکمل از داروخانه ها تهیه کنید و یا خیلی ساده غذاهایی که حاوی این آنتی اکسیدان هستند را در برنامه غذایی خود افزایش دهید.

3- بروملین

بروملین ماده ای است که بیشتر در آناناس پیدا می شود اما می توانید در شکل مکمل نیز از آن استفاده کنید. گفته می شود بروملین برای درمان اختلال تنفسی و التهاب همراه با آلرژی تاثیر گذار است. توصیه می شود روزانه سه مرتبه 400 تا 500 میلی گرم از آن استفاده کنید.

4-  ویتامین C

ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی است که خیلی ساده می توان پیدایش کرد. بیشتر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C هستند و همچنین می توان مکمل آن را نیز استفاده کرد. از آنجا که هیچگونه عوارض جانبی ندارد و غیر سمی است، راه حلی بی خطر برای درمان گرفتگی بینی و دیگر نشانه های ناخوشایند آلرژی فصلی است. متخصصان توصیه می کنند روزانه حداقل دو گرم ویتامین C دریافت کنید تا بهترین تاثیر آنتی هیستامینی آن را ببینید.

وقتی از آلرژی رنج می برید به نظر می رسد بهبود خارج از دسترس است. با ترکیب داروهای طبیعی التیام دهنده آلرژی مراقبت مناسب از خود و اجتناب از عوامل حساسیت زا ( در صورت امکان ) می توانید به کمتر شدن علائم حساسیت کمک کنید.
به خاطر داشته باشید در حالی که منابع غذایی حاوی آنتی هیستامین بی خطر هستند، مکمل آنها را نمی توان بدون عوارض دانست. بنابراین قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید و از کیفیت مکملی که می خرید اطمینان یابید.

http://behdashtnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :