سلامت در رسانه ها > تاثیر چای سبز بر دندانهای شما

تاثیر چای سبز بر دندانهای شما

تاثیر چای سبز بر دندانهای شما

تاثیر چای سبز بر دندانهای شما

 

یکی از مطالعات علمی نشان می‌دهد که شست‌وشوی دهان با استفاده از چای سبز می‌تواند مانع از فرسودگی و ساییدگی دندان‌ها شود. یکی از مطالعات دیگر هم نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند فعالیت مخرب مواد غذایی نشاسته‌ای (مانند کراکرها و کیک‌ها) را متوقف کند و مانع از پوسیدگی دندان‌ها شود.

اگر شما هم دنبال ترکیبات طبیعی برای حفظ سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها می‌گردید، خوش‌بختانه گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. البته انتخاب شما هر چه باشد، نباید فراموش کنید که ترکیبات طبیعی درنهایت نمی‌توانند جایگزین مسواک، نخ‌دندان یا استفاده از دهان‌شویه‌ها شوند. بنابراین، اگر به محافظت از دندان‌ها و لثه‌های خودتان علاقه‌مند هستید، باید از همه این محصولات در کنار هم استفاده کنید.

ایمنی و اثربخشی؟

به‌گفته دکتر ونیوان شی (استاد بیولوژی دهان در دانشگاه UCLA)، محصولات طبیعی مراقبت از دهان و دندان معمولا بی‌خطر هستند و استفاده از آن‌ها اشکالی ندارد. به‌طور کلی، محققان هنوز درحال بررسی این موضوع هستند که کدام ترکیبات طبیعی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه اثربخشی بهتری دارند. البته، آنان درباره بعضی از ترکیبات به نتایج قطعی رسیده‌اند و مثلا با قطعیت می‌دانند که فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند. همه خمیردندان‌هایی که مهر انجمن دندان‌پزشکی آمریکا (ADA) را داشته باشند، حاوی فلوراید هستند.

https://behdasht.news/fa/news-details/119252/

هشتگ :



اشتراک گذاری :