سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > تسکین آلرژی با نوشیدنی های گیاهی

تسکین آلرژی با نوشیدنی های گیاهی

تسکین آلرژی با نوشیدنی های گیاهی

تسکین آلرژی با نوشیدنی های گیاهی

سرکه ی سیب

سرکه ی سیب درمان کننده ی سیستم گوارش است و اثری بسیاری قوی بر تقویت سیستم ایمنی دارد. مصرف آن حتی به بهبود رشد باکتری های مفید گوارشی کمک می کند. سرکه ی سیب، غنی از پتاسیم و منیزیم است که کمبود آنها سبب بروز آلرژی فصلی و حتی آسم می شود. سرکه ی سیب به تسکین ریه ها هم کمک می کند و خلط را از بین می برد.

چای سبز

این چای، حاوی آنتی هیستامین های طبیعی است که سبب رفع علایم آلرژی می شوند. هیستامین ترکیبی است که بدن در پاسخ به مواد آلرژی زا تولید می کند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی قوی، به نام اپی گالوکاتچین است که با بلوک کردن هیستامین و ایمونوگلوبولین E(که هردو سبب بروز علائم نامطلوب در آلرژی می شوند) از علایم آلرژی می کاهد.

گزنه

برگ گزنه آنتی هیستامین طبیعی دیگری است که می تواند بسیار موثر باشد چون مانع تولید هیستامین در بدن می شود. علاوه بر نوشیدن چای گزنه، می توانید از مخلوط آن با نعناع فلفلی و تمشک هم چای تهیه کنید.

آب پیاز قرمز

در مقداری آب، قطعاتی از پیاز قرمز بگذارید و پس از چند ساعت، مایع را بنوشید. پیاز حاوی یک ترکیب محلول در آب به نام کوئرستین است که با کاهش تولید هیستامین در بدن، از علایم آلرژی می کاهد. این ماده خاصیت ضدالتهابی دارد و با باز کردن مجاری عبور هوا، تنفس را آسان تر می کند. 

 

 http://healthyeating.sfgate.com/carrots-good-liver-12265.html

 http://www.naturalnews.com/033025_beets_liver_function.html

 https://www.globalhealingcenter.com/natural-health/liver-cleanse-foods

هشتگ :



اشتراک گذاری :