سلامت در رسانه ها > جنسینگ (نوشدارو) چیست؟

جنسینگ (نوشدارو) چیست؟

جنسینگ (نوشدارو) چیست؟

جنسینگ (نوشدارو) چیست؟

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت جهانی دارد “جنسینگ” می باشد که بعضی آن را گیاه جوانی یا نوشدارو می نامند.

در چین این گیاه ریشه در تاریخ دارد و به دلیل مزایای فوق العاده ای که داراست شهرت زیادی در داروهای گیاهی دارد. این گیاه به علت خاصیت نیروزایی فراوان و جوان بخشی در اکثرکشورهای غربی و شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. جنسینگ به عنوان تقویت کننده طبیعی در افزایش انرژی ذهن و بدن تاثیر زیادی دارد. ایجاد تعادل جسمی و روحی یکی دیگر از خواص این گیاه می باشد. از خواص دیگر این گیاه می توان به افزایش حافظه ، کاهش خستگی، مبارزه با آنفولانزا و زکام و اشاره کرد.

 فواید جنسینگ :

  • جنسینگ در بین انتقال دهنده های عصبی در مغز تعادل ایجاد می کند. که این امر در افزایشسیستم ایمنیبدن و همینطور کاهشمیزان استرس و افکار پریشان تاثیر بسزایی دارد.

    گیاه جنسینگ به دلیل انرژی زایی و مقوی بودن در در مان افسردگی و استرس و سردرد های  عصبی کمک می کند. و قادر است عملکرد مغز را افزایش و حافظه را تقویت کند. می توانید این گیاه را با چای روزانه تان مصرف نمایید تا از فواید آن بهره مند شوید.

  • جنسینگعلاوه بر اینکه قدرت جسمی و همینطور روحی را افزایش میدهد استقامت بدن را نیز زیاد می کند. به طوری که نوشیدن یکفنجان از این گیاه می تواند جبران تمام انرژی از دست رفته شما را در روز بنماید. شما می توانید با مصرف یک فنجان جنسینگ، آماده انجام هر نوع فعالیت سنگین جسمی و یا روحی باشید. این نوشیدنی میزان انرژی بدن را خیلی سریع افزایش داده و باعث شادابی و سرحالی میشود و میزان تمرکز و هوشیاری را بالا میبرد. اکثر ورزشکاران برای برگرداندن انرژی از دست رفته خود حین بازی و همینطور برای برطرف کردن خستگی های ناشیاز مسابقات و تمرین جنسینگ مصرف می کنند.

     

    خواص دارویی جنسینگ:

  • این گیاه به دلیل ترکیبات شیمیایی (جینسنوزید) که در خود دارد در کنترل ، درمان و پیشگیری سرطان بسیار قدرتمند است. خواص در درمان این بیماری اثبات شده است. البته مصرف آن برای این گونه بیماران باید به تایید پزشک باشد.
  • یکی دیگر از خواص این گیاه در درمان بیماران دیابتی نوع ۲ می باشد. نتایج به دست آمده از تحقیقات اخیر نشان میدهد که جنسینگ در کاهش سطح قند تاثیر بالایی دارد. و مصرف این گیاه برای این بیماران ضرری ندارد.
  • به خانم ها توصیه می شود برای رفع استرس قبل از قاعدگی و نوسانات خلقی از این گیاه مصرف کنند.
  • همانطور که قبلا نیز اشاره شد جنسینگ یک گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد که سلولهای ایمنی بدن را مانند لنفوسیت ها و نوتروفیل ها تحریک کرده و به افزایش عملکرد آنها کمک می کند.
  • این گیاه داروی موثری در درمان افراد مبتلا به تنگی نفس ، برونشیت حاد و دیگر مشکلات تنفسی است.
  • این گیاه می تواند تاثیر واکسن آنفولانزا را نیز با بالا بردن سطح ایمنی بدن افزایش دهد.

خواصی که ذکر شد و یا دهها خواص دیگر جنسینگ، این گیاه را بسیار محبوب کرده است.

http://healthtips.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :