سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > حتی یک نوشیدنی خوب – مثل چای- هم استثناهایی دارد

حتی یک نوشیدنی خوب – مثل چای- هم استثناهایی دارد

حتی یک نوشیدنی خوب – مثل چای- هم استثناهایی دارد

حتی یک نوشیدنی خوب – مثل چای- هم استثناهایی دارد

همه ما در مورد چای شنیده‌ایم و اینکه چگونه چای‌ها قادرند که بیمارهای خاصی را درمان کنند و همچنین با افزایش سن از انتقال سایر بیماری‌ها به ما جلوگیری کنند. با این حال، این نوشیدنی فوق‌العاده را تمامی افراد نمی‌توانند بنوشند. همانطور که هرچیزی استثنایی دارد، چای هم اثرات منفی بر برخی افراد دارد. در این مطلب برخی از گروه‌هایی که باید از نوشیدن این نوشیدنی داغ دوری کنند ذکر شده است:

1- افراد حساس به کافئین:

برخی از افراد به کافئین حساس هستند. با اینکه محتوای کافئین چای به زیادی میزان آن در قهوه نیست، اما افرادی که حساس به کافئین هستند، به دلیل اینکه "حتی مقدار کم کافئین می‌تواند در آن‌ها حساسیت ایجاد کند."، باید این موضوع را در نظر بگیرند. اگر فردی به کافئین حساس است، پیشنهاد می‌شود که تعداد دفعات چای نوشیدن و  مقادیر آن را محدود کند. اگر این افراد بتوانند با این موضوع کنار بیایند، برای آن ها بهتر است. با این وجود اگر آن‌ها به چای احتیاج دارند، مجبورند که مصرف چای را به صبح زود محدود کنند؛ بنابراین آن‌ها در طول روز سرحال می‌مانند و در آخر شب به راحتی می‌خوابند. میزان مصرف آن‌ها باید به 1-2 فنجان در روز محدود شود؛ درغیر این صورت فرد مضطرب می‌شود و قادر به تصمیم‌گیری مناسب نیست.

2- مصرف کنندگان داروهای رقیق کننده خون

داروهای رقیق کننده، خون را به نازکترین رگ‌های خونی هدایت می‌کنند تا اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن برسد. نکته بد این دارو این است که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و بنابراین افرادی که داروهای رقیق کننده مصرف می‌کنند باید مراقب باشند تا جایی از بدنشان زخمی نشود. به عبارت دیگر باید مراقب باشند تا خونریزی نداشته باشند. متأسفانه چای نیز عملکردی مشابه داروی رقیق‌کننده دارد. اگر چای همزمان با آسپرین یا هر داروی رقیق‌کننده خون مصرف شود، می‌تواند اثرات مهلکی داشته باشد و ممکن است منجر به خونریزی کشنده شود. افراد مصرف کننده این نوع داروها، قبل از مصرف هر نوع چایی، نیاز به مشورت با پزشک دارند.

3- مصرف کنندگان داروهای ضداضطراب

اضطراب حالتی است که هرکسی آن را تجربه کرده است، با این حال برخی افراد نسبت به سایرین بیشتر در معرض آن قرار دارند. برای افرادی که اغلب مضطرب هستند، داروهای آرام‌بخش تجویز می‌شوند تا شخص در طول روز آرامش داشته باشد. چای به دلیل اینکه حاوی کافئین است، ممکن است بر علیه اثرات داروی آرام‌بخش اعصاب عمل کند. البته به عقیده برخی، میزان کافئین چای درحدی نیست که اثر مخرب بر اعصاب فرد بگذارد. بسیاری از افراد به قدرت چای اعتقاد دارند و این ایده را که "چای می‌تواند به بهتر شدن زندگی کمک کند" به همه منتشر می کنند. بدن همیشه آن طورکه از آن انتظار داریم عمل نمی‌کند و در  برخی افراد که اثرات جانبی را تجربه می کنند محدودیت هایی وجود دارد. در نتیجه همیشه بهتر است که قبل از نوشیدن چای با پزشکتان در مورد ایمنی آن مشورت کنید.    

 

 

3 Types of People Who Shouldn’t Drink Tea. Your Tea Headquarters. retrieved from https://www.yourteahq.com/3-types-of-people-who-shouldnt-drink-tea/

هشتگ :



اشتراک گذاری :