سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > حفظ سلامت کبد با نوشیدنی های گیاهی

حفظ سلامت کبد با نوشیدنی های گیاهی

حفظ سلامت کبد با نوشیدنی های گیاهی

حفظ سلامت کبد با نوشیدنی های گیاهی

چای سبز

این نوشیدنیِ دوستدار کبد، سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین هاست که اثر مثبت بر عملکرد کبد دارند. البته به یاد داشته باشید که نوشیدنیِ چای سبز را مصرف کنید نه عصاره ی آن را چون در برخی منابع ذکر شده است که مصرف عصاره ی چای سبز ممکن است بر سلامت کبد اثر سوء داشته باشد.

روغن زیتون

مصرفِ به اندازه ی روغن های ارگانیک مثل روغن زیتون برای کبد بسیار مفید است. این روغن ها نوعی چربی برای بدن فراهم می کنند که سموم را جذب می کند و بدین ترتیب مانع تجمع سموم در کبد می شود.

آب لیموترش

مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که در تبدیل مواد سمی به مواد قابل جذب با آب، موثرند. نوشیدن آب لیموی تازه هنگام صبح، اثر مثبتی بر سلامت کبد دارد.

آبِ پرتقالِ تو سرخ

آب این میوه، از کبد در برابر تجمع چربی و ایجاد کبد چرب محافظت می کند. در آزمایشی مشاهده شد که مصرف آب پرتقال توسرخ، سبب کاهش تری گلیسریدها و کلسترول کل می شود.

آب هویج

هویج یکی از منابع سرشار از یک نوع کارتنوئید به نام بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. کارتنوئیدها به حفظ سلامت کبد هم کمک می کنند. از آنجایی که این کارتنوئیدها، محلول در چربی هستند، خوردن هویج سبب تحریک جریان صفرا و حذف مواد زائد می شود. در آزمایش ها مشاهده شده است که بتاکاروتن می تواند در جلوگیری از آسیب کبدی ناشی از مصرف الکل هم موثر باشد.

آب چغندر

آب چغندر حاوی بتائین است. این ماده سلول های کبد را از سموم پاک و از کبد و صفرا محافظت می کند. بتائین همچنین ریسک ابتلا به بیماری های عروق کرونر و سرخرگ ها را کاهش می دهد و با کاهش التهاب بدن سبب می شود بسیاری از سیستم ها بدون وقفه و مزاحمت به کار خود ادامه دهند.  

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/liver-cleanse-foods

http://healthyeating.sfgate.com/carrots-good-liver-12265.html

http://www.naturalnews.com/033025_beets_liver_function.html

 

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :