سلامت در رسانه ها > خواص بادرنجبویه برای کبد

خواص بادرنجبویه برای کبد

خواص بادرنجبویه برای کبد

خواص بادرنجبویه برای کبد

بادرنجوبه گیاهی است بسیار شبیه به نعناع که در طب سنتی یکی از پر خاصیت ترین ها برای درمان بیماری هاست.

 در طب سنتی از گیاه بادرنجبویه، با نام گیاه ملیس یاد می شود و در بیشتر عطاری ها این گیاه با این نام شناخته شده و در مواردی ممکن است وقتی فردی گیاه بادرنجبویه را از عطار می خواهد او به اشتباه، گیاهی از گونه گل گاوزبان را به او بدهد درحالی که خواص این گیاه با بادرنجبویه یا همان ملیس متفاوت است.

یک متخصص طب سنتی با بیان این مسئله گفت: تاکید می شود هنگام تهیه این گیاه از عطاری ها حتماً از واژه ملیس به جای بادرنجبویه استفاده شود. این گیاه خواص متعددی دارد و یکی از کاربرهای آن رفع انسدادهای عروق داخل مغزی است و به گفته حکمای طب قدیم، مصرف این گیاه باعث بهبود جریان خون در مغز می شود که به تبع این خاصیت، توصیه می شود افرادی که در معرض کم حافظگی هستند یا مطالب را به خوبی به خاطر نمی آورند هفته ای 2 بار دم نوش بادرنجبویه (ملیس) را تهیه کنند و هر بار یک تا دو مرتبه در روز آن را بنوشند.

وی با تاکید بر این مساله که مصرف این گیاه ممکن است در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود، گفت: از آنجا که هر فردی ممکن است به هر دارویی گیاهی حساسیت داشته باشد، بهتر است هفته ای دو بار دمنوش این گیاه را برای مدت دو هفته بنوشید. اگر با نوشیدن آن دچار حساسیت نشدید و وضعیت بهتری پیدا کردید سپس به تدریج تعداد دفعات آن را بیفزایند و در نهایت به روزی یک فنجان در روز برسانید. می توانید برای یک ماه، روزانه یک بار از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه این گیاه از نظر ظاهری شبیه برگ نعناع است افزود:«بهبود وضعیت کبد از دیگر خاصیت های این گیاه است که می تواند منجر به کاهش چربی های کبد شود. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد این گیاه ظرفیت چربی، کلسترول و تری گلیسرید را تنظیم می کند. علاوه بر این، این گیاه خواب آور، آرام بخش است و باعث کاهش اضطراب، بهبود خلق و خو می شود و مفرح و شادی بخش است. تأثیر این گیاه بر دستگاه گوارش هم تأیید شده و افرادی که ناراحتی های گوارشی با منشاء عصبی دارند، یک تقویت کننده، به ویژه برای تقویت معده به شمار می رود و دردهای ناشی از نفخ و ورم معده را بهبود می بخشد.

http://namnak.com-

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :