سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > خواص برگ زیتون

خواص برگ زیتون

خواص برگ زیتون

خواص برگ زیتون

برگ زیتون، برگ درخت زیتون (Olea europaea) است که ابتدا در مصر باستان استفاده شد. برگ زیتون به عنوان یک مدافع قدرتمند در برابر بیماری‌ها به رسمیت شناخته شده است و مطالعات علمی متعددی به منظور تشخیص ویژگی‌های مفید عصاره‌ها انجام شده است.

افزایش انرژی و فشار خون سالم تا حمایت از سیستم قلبی - عروقی و سیتم ایمنی از فواید گزارش شده در مورد عصاره برگ زیتون است.

بنابر تحقیق و تجربه بالینی تا به امروز انجام شده، می‌توان گفت که مکمل برگ زیتون ممکن است در درمان بیماری‌های مرتبط یا ایجاد شده به واسطه یک ویروس، رتروویروس، باکتری یا پروتزوآ مفید باشد.  در میان آن‌ها بیماری‌های قابل درمان شامل آنفلوآنزا، سرماخوردگی متداول، عفونت‌های ناشی از کاندیدا، مننژیت، ویروس اپشتین بار (EBV)، آنسفالیت، هرپس نوع I و II، ویروس‌های هرپس 6 و 7 انسانی، ایدز (HIV)، خستگی مزمن، هپاتیت B، پنومونی، توبرکلوزیس، سوزاک، مالاریا، بیماری دنگ (Dengue)، اسهال شدید و عفونت های دندانی، گوش، دستگاه ادراری و جراحی هستند.

افراد بسیاری که زندگی پراسترس دارند یا افرادی که حساس به سرماخوردگی یا ویروس‌ها هستند ممکن است از مصرف طولانی مدت برگ زیتون به عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده سود ببرند. برخی بیماران سایر فواید غیرمنتظره برگ زیتون شامل بهبود پسوریازیس، عادی کردن بی‌نظمی ضربان قلب، کاهش درد همورویید، درد دندان و درد مزمن مفاصل را اظهار کرده‌اند.

در اوایل دهه 1900 دانشمندان یک ترکیب تلخ به نام اولئوروپین را از برگ زیتون جدا کردند که تصور شد ویژگی مقاومت در برابر بیماری را به درخت زیتون می‌دهد.

در سال 1962 یک محقق ایتالیایی اعلام کرد که اولئوروپین توانایی کاهش فشار خون در حیوانات را دارد. این ترکیب رگ های خون را گشاد می کند، بنابراین خون در  در سراسر سیستم آسان‌تر جریان می‌یابد.

سایر محقق‌های اروپایی آن ادعا را تایید کردند و همچنین کشف کردند که اولئوروپین باعث افزایش جریان خون در شریان‌های کرونری، کاهش آريتمی و جلوگيری از اسپاسم‌های ماهیچه روده‌ می‌شود.  

در سال‌های بعد، یک محقق هلندی شناسایی کرد که یک جزء اصلی در ترکیب اولئوروپین رشد ویروس‌ها، باکتری، قارچ و انگل‌ها را مهار می‌کند. این ترکیب شیمیایی النولیک اسید ((Elenolic acid بود.      

یک مطالعه ایمنی در مورد النولات کلسیم با حیوانات آزمایشگاهی انجام شد. این مطالعه نتیجه گرفت که حتی در دوزهای چند صد مرتبه بالاتر از دوز توصیه شده، هیچ سمیت یا سایر اثرات عوارض جانبی مشاهده نشد. تحقیقی اشاره می‌کند که برگ زیتون می‌تواند یک ترکیب ضد ویروس واقعی باشد. به‌نظر می‌رسد این ویژگی اثرات بهبود‌دهنده‌ای را دارد که توسط آنتی‌بیوتیک‌های دارویی شناسایی نشدند.

قدرت کشندگی وسیع برگ زیتون شامل توانایی در تداخل با تولید اسید آمینه ضروری برای ویروس ها، توانایی جلوگیری از شیوع عفونت ویروسی با غیرفعال کردن ویروس‌ها از طریق جلوگیری از جوانه زدن یا تولید ویروس جدید در غشا سلول، توانایی نفوذ مستقیم به درون سلول آلوده و توقف تکثیر ویروسی است.     

به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، برگ زیتون رگ‌های خونی را از آسیب محافظت می‌کند و در محافظت قلب از انسداد کرونر مؤثر نشان داده شده است. اعتقاد بر این است که مصرف بیش از یک دوره طولانی، روند تصلب شرایین را معکوس می‌کند.       

برگ‌های زیتون قابض و ضدعفونی‌کننده هستند. برگ‌ها و پوسته، هر دو ویژگی‌های ارزشمند کاهنده تب را دارند.

 

https://www.herbwisdom.com/herb-olive-leaf.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :