سلامت در رسانه ها > خواص بلوبری و فوایدی که شما را شگفت زده می کند

خواص بلوبری و فوایدی که شما را شگفت زده می کند

خواص بلوبری و فوایدی که شما را شگفت زده می کند

خواص بلوبری و فوایدی که شما را شگفت زده می کند

بلوبری بومی شمال آمریکا و سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که از ایجاد آسیب توسط رادیکال های آزاد به بافت های بدن و سلول ها پیشگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که بلوبری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

بلوبری به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد از بروز عفونت های ادراری جلوگیری می کند. این میوه کالری بسیار کمی دارد، از این رو برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند مفید است.

این میوه کوچک بنفش رنگ، خواص بی شماری دارد. بلوبری موجب جوان سازی پوست می شود و روند پیری را به تعویق می اندازد. این میوه برای تقویت عملکرد مغز و حافظه بسیار مفید است.

مبارزه با پیری

آنتی اکسیدان های بلوبری از ایجاد آسیب توسط سموم و رادیکال های آزاد پیشگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. بسیاری از تحقیقات، خواص ضد پیری بلوبری را ثابت کرده اند. آنتی اکسیدان ها در این میوه  التهاب و بیماری را در بدن نابود می کند.

افزایش عملکرد مغز

بلوبری حاوی مقدار زیادی فنل و اسید گالیک است و به عنوان محافظ عوامل عصبی شناخته شده است. به گفته محققان، این میوه به دلیل داشتن اسید گالیک فراوان مغز را از انحطاط، استرس و عصبی شدن محافظت می کند. بلوبری عملکرد شناختی را افزایش می دهد و مصرف این میوه برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید است. به جز بلوری تمشک، فندق، انبه، توت فرنگی، چای سبز و آلو نیز حاوی اسید گالیک هستند.

مبارزه با سرطان

مطالعات بالینی نشان می دهد که بر خلاف استراتژی پرتو درمانی و شیمی درمانی مواد غذایی غنی از اسید گالیک مانند بلوبری می تواند بدون آسیب رساندن به سلول های سالم بدن به کاهش علائم سرطان کمک کند. مجله بیوشیمیایی و مولکولی سم شناسی اثرات ضد سرطانی اسید گالیک را بررسی کرده اند و مزیت ها و تاثیرات اسید گالیک را بر روی سلول های سرطان پستان منتشر نموده اند.

سلامت پوست

استفاده از عصاره بلوبری در محصولات مراقبت از پوست در سراسر جهان در حال افزایش است. بلوبری به دلیل داشتن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی هورمون ها را تنظیم می کند. بلوبری یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن جوش و آکنه می باشد. همچنین بلوبری به دلیل داشتن رسوراترول، آسیب ناشی از اشعه خورشید را کاهش می دهد و از تیره شده پوست جلوگیری می کند.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص بلوبری کمک به کاهش وزن است. بلوبری حاوی کالری و قند کم و فیبر بالا است که باعث کم کردن اشتها و سیری و در نتیجه کاهش وزن می شود.

http://khasiat.org

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :