سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > خواص مفید گیاه آویشن

خواص مفید گیاه آویشن

خواص مفید گیاه آویشن

خواص مفید گیاه آویشن

 آویشن گیاهی است معطر که در مصارف آشپزی و دارویی کاربرد دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان شب ادراری، اسهال، درد معده، ورم مفاصل، گلودرد، سیاه سرفه، برونشیت و نفخ مفید است. آویشن با نام علمی Thymus vulgaris بومی نواحی مدیترانه است. آویشن به دلیل وجود ترکیب تیمول در آن، در دفع حشرات استفاده می شود و یک ضد عفونی کننده ی قوی است. از آویشن به عنوان آفت کش برای از بین بردن میکروارگانیسم های مضر نیز استفاده می شود. آویشن یک ضد میکروب قوی است. پژوهشی نشان می دهد که تیمول آویشن می تواند مقاومت باکتری ها به داروهای معمول مانند آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.

فشار خون

پژوهشی در دانشگاه بلگراد در صربستان نشان می دهد که آویشن باعث کاش فشار خون در موش های آزمایشگاهی می شود. از آنجا که واکنش موش ها در هنگام افزایش فشار خون مشابه انسان است، می توان نتایج این آزماش را روی انسان نیز تعمیم داد.

عفونت های باکتریایی ناشی از مواد غذایی

پژوهشی در کشور پرتغال نشان می دهد که عصاره ی آویشن حتی در غلظت های پایین از رشد باکتری های بیماری زا در مواد غذایی جلوگیری می کند. پژوهش دیگری در کشور لهستان نیز نشان می دهد که آویشن مقاومت در باکتری های استافیلوکوکوس، انتروکوکوس، اشرشیا و سودوموناس را کاهش می دهد.

سرطان روده ی بزرگ

پژوهشی در کشور پرتغال نشان می دهد که مصرف آویشن خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد.

سرطان سینه

پژوهشی در کشور ترکیه نشان می دهد که آویشن وحشی باعث آپوپتیز یا مرگ سلول های سرطان سینه می شود.

عفونت های قارچی

یافته های محققان دانشگاه تورین در کشور ایتالیا نشان می دهد که اسانس آویشن به طرز چشمگیری عفونت های قارچی ناشی از قارچ Candida albicans را کاهش می دهد. قارچ Candida albicans عامل اصلی ایجاد عفونت در دهان و دستگاه تناسلی است. 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/266016.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :