سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به سادگی نوشیدن یک فنجان دمنوش گرم

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به سادگی نوشیدن یک فنجان دمنوش گرم

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به سادگی نوشیدن یک فنجان دمنوش گرم

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، به سادگی نوشیدن یک فنجان دمنوش گرم

 دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارند که علاوه بر طعم خوشایندشان، می توانند به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کنند. رایحه درمانی حاصل از استنشاق بخور گیاهان، به شش ها و سینوس های تحریک شده آرامش می دهد. یک نوشیدنی گرم، گلو درد را تسکین می دهد. دمنوش های گیاهی می توانند از سیستم ایمنی شما حمایت کنند، ناراحتی معده را تسکین دهد و احتقان بینی و سینه را برطرف کند. در ادامه برخی از گیاهانی که می توانند به سرعت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا شما را تسکین دهند، معرفی شده اند:

چای زنجبیل: یک فنجان چای زنجبیل اثر گرمابخش فوق العاده ایی بر بدن شما می گذارد که در هنگام تب و لرز حس راحتی در شما ایجاد می کند.  همچنین در صورت ناراحتی معده، چای زنجبیل یک تسکین دهنده خاص است.

 

چای میخک: یک خلط‌آور که سرفه کردن را برای کسانی که گرفتگی و احتقان در ریه هایشان دارند، تسهیل می کند. همچنین چای میخک می تواند سینوس ها را باز کند و تنفس را راحت تر کند و ناراحتی معده را برطرف کند.   

 

چای جنسینگ: جنسینگ بر سیستم ایمنی و تکثیر ویروسی اثر می گذارد؛ همچنین یک راه بسیار موثر برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است. مصرف مقادیر کم جنسینگ عوارض جانبی زیادی در انسان ایجاد نمی کند. اما هنگامی که مصرف جنسینگ به عنوان مکملی برای پیشگیری از آنفلوآنزا باشد، تنها در افراد سالم با میزان معمول و طبیعی اثرگذار خواهد بود. پس از شروع علائم آنفلوآنزا، مصرف جنسینگ به عنوان درمان تأثیری نخواهد گذاشت و یا کم ترین اثرات مفید حفاظتی را خواهد داشت. 

https://theconversation.com/ginseng-could-be-an-effective-way-to-prevent-the-flu-25562

http://healthfree.com/blog/blog/5-herbal-teas-try-right-now-cold-flu-relief/

هشتگ :



اشتراک گذاری :