سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش های گیاهی برای درمان ADHD (اختلال بیش فعالی کم توجهی)

دمنوش های گیاهی برای درمان ADHD (اختلال بیش فعالی کم توجهی)

دمنوش های گیاهی برای درمان ADHD (اختلال بیش فعالی کم توجهی)

دمنوش های گیاهی برای درمان ADHD (اختلال بیش فعالی کم توجهی)

11 درصد از کودکان و نوجوانان در رده ی سنی 4 تا 7 سال، مبتلا به اختلال بیش فعالی کم توجهی هستند. درمان این اختلال دشوار بوده و تعداد مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است درحالی که برای درمان این بیماری در کودکان، معمولا داروی متیل فنیدات (ریتالین) تجویز می شود. مصرف این دارو در برخی کودکان بی اثر است و در برخی دیگر عوارض جانبی از جمله، سرگیجه، کاهش اشتها، اختلال در خواب و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش ایجاد می کند.

درمان های جایگزینی برای این بیماری وجود دارد. برخی متخصصان تغذیه معتقدند که حذف غذاهای شیرین، رنگ های خوراکی مصنوعی و مواد افزودنی و افزایش مصرف اسید های چرب امگا3 به درمان این بیماری کمک می کند. مصرف دمنوش های گیاهی هم به درمان این بیماری کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به ADHD دارای مشکلات خواب و بی قراری هستند. چای های گیاهی بابونه، نعناع، علف لیمو و سایر گیاهان آرام بخش هستند و به خواب آرام در این کودکان کمک می کنند.در ادامه با دمنوش های گیاهی آشنا می شوید که به بهبود علائم این بیماری کمک می کنند.

1-جنسینگ

جنسینگ گیاهی است که برای بهبود عملکرد مغز و افزایش انرژی در چین استفاده می شود. پژوهشی در سال 2011 روی کودکان 6 تا 14 سال مبتلا به بیماری ADHD نشان می دهد که مصرف 1000 میلی گرم جنسینگ به مدت 8 هفته، اضطراب و نگرانی را در این کودکان کاهش می دهد.

2-پرسیاوشان

سال هاست که پرسیاوشان برای بهبود حافظه و افزایش سطح هوشیاری توصیه می شود. پژوهشی در سال 2014 نشان داد که عصاره ی گیاه پرسیاوشان به درمان علائم بیماری ADHD کمک می کند. علائم این بیماری درکودکانی که روزانه 240 میلی گرم از این گیاه را مصرف می کردند، بسیار کاهش می یافت.

3-آب قاشقی یا گوتوکولا

گیاه آب قاشقی به طور طبیعی در آسیا و جنوب آفریقا رشد می کند. این گیاه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین های B1,B2 و B6 است که برای سلامت و بهبود عملکرد مغز لازم هستند. مصرف گیاه آب قاشقی در افراد مبتلا به ADHD سطح اضطرابِ این افراد را کاهش می دهد.

4-جو سبز

پژوهش ها نشان می دهند که عصاره ی جو دو سرِ سبز، توجه و تمرکز را افزایش می دهد. مصرف این گیاه به کاهش علائم در کودکان مبتلا به بیماری ADHD کمک می کند.

http://www.healthline.com/health/adhd/herbal-remedies#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :