سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > درمان افسردگی با داروهای گیاهی

درمان افسردگی با داروهای گیاهی

درمان افسردگی با داروهای گیاهی

درمان افسردگی با داروهای گیاهی

بیماری افسردگی یکی از بیماری های شایع در حال حاضر است. این بیماری ممکن است موقتی و یا طولانی مدت باشد. علائم بیماری افسردگی شامل احساس ناراحتی، غم و اندوه، بی علاقگی و لذت نبردن از فعالیت های روزمره، آشفتگی و مشکلات تمرکز است. معمولا برای درمان این بیماری از داروهای شیمیایی استفاده می شود اما مصرف گیاهان دارویی نیز برای درمان این بیماری مفید است. در این مقاله با داروهای گیاهی مناسب برای درمان افسردگی آشنا می شوید. اگر به این بیماری مبتلا هستید ادامه ی این مطلب را دنبال کنید.

زردچوبه

پژوهشی نشان می دهد که زردچوبه علائم افسردگی را کاهش می دهد و در مواردی حتی از داروهای شیمیایی نیز بهتر عمل می کند.

رزماری

رزماری گیاهی بسیار معطر است که بیشتر به صورت ادویه در طبخ غذا استفاده می شود. رزماری برای درمان افسردگی، ناراحتی اعصاب و بی خوابی مفید است.

زعفران

در طب سنتی شرقی، زعفران به ادویه ی شادی آور معروف است. پژوهشی در سال 2015 نشان می دهد که زعفران اثراتی مشابه داروهای ضد افسردگی دارد.

آویشن

آویشن سرشار از لیتیوم و تریپتوفان است. عنصر لیتیوم برای درمان علائم افسردگی مفید است. تریپتوفان ترشح هورمون سروتونین در بدن را افزایش می دهد. سروتونین هورمون ضد افسردگی یا هورمون شادی و سرخوشی است.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس آرام بخش است. مصرف این گیاه در افرادی که از اضطراب شدید رنج می برند به کاهش استرس  و ایجاد آرامش کمک می کند. پژوهشی نشان می دهد که مصرف اسطوخودوس در یک دوره ی 6 تا 10 هفته ای برای درمان اضطراب  مفید است.

دارچین

پژوهشی نشان می دهد که مصرف دمنوش دارچین برای درمان بیماری افسردگی مفید است. یک فنجان دمنوش دارچین به همراه عسل ذهن و بدن را آرام می کند. دارچین همچنین قدرت تمرکز را افزایش می دهد.

http://naturalon.com/7-herbs-and-spices-that-can-treat-depression-naturally

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :