سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش های گیاهی برای افزایش طبیعی سطح انرژی

دمنوش های گیاهی برای افزایش طبیعی سطح انرژی

دمنوش های گیاهی برای افزایش طبیعی سطح انرژی

دمنوش های گیاهی برای افزایش طبیعی سطح انرژی

اگرچه برای حفظ آرامشمان از دمنوش های گیاهی استفاده می کنیم؛ اما گیاهان متنوعی وجود دارند که اثر محرک مثبتی بر بدن دارند. این اثر انرژی‌زا به بدی اثر محرک ایجاد شده توسط قهوه نیست و یک اثر افزایشی بسیار طبیعی است. افزون بر این بسیاری از این گیاهان اثرات مفید دیگری مانند تسکین دهنده معده، تقویت سیستم ایمنی یا بهبود تمرکز و حافظه را دارند. در ادامه 5 گیاه انرژی‌زای طبیعی فوق العاده را به شما معرفی می کنیم: 

1- جنسینگ برای انرژی و مقاومت. جنسینگ توسط گیاهشناسان برای تقویت مقاومت در برابر استرس و خستگی مرتبط با استرس تجویز شده است. همچنین جنسینگ در چین به عنوان یک گیاه تجدید کننده قوا در افراد مسن محبوبیت دارد. سایر اثرات مفید آن عبارتند از : تقویت سیستم ایمنی و افزایش باروری.

2- زنجبیل برای تعادل روح وروان. زنجبیل سیستم گردش خون را تحریک می کند، به روشن سازی ذهن کمک می کند و مغز را تحریک می کند. زنجبیل برای معده بسیار مفید است و یک درمان طبیعی مفید برای تمام حالت های تهوع- صبحگاهی تا مسافرت- موثر است.

3- شیرین بیان برای تجدید قوا. شیرین بیان به عنوان یک "گیاه جهانی" توصیف شده  است. این گیاه اثرات مفید زیادی دارد. مهمترین اثر آن بر افرادی که از سطوح انرژی پایین رنج می برند، است. شیرین بیان غدد آدرنال را که از طریق استرس بسیار زیاد فرسوده شده‌اند، حفظ می کند. همچنین یک تشدید کننده حالت ضداسترس است. سطوح قند خون را تثبیت می کند و بنابراین شما حالت افت انرژی را تجربه نمی‌کنید. 

4- پرسیاوشان. گیاه دیگر بسیار محبوب در طب چینی برای قابلیتش در افزایش جریان خون در مغز است که تمرکز و بازگشت حافظه را به طور طبیعی بهبود می دهد. به طور کلی پرسیاوشان سطوح انرژی را افزایش می دهد و سیستم گردش خون را تحریک می کند که به رگ های واریسی، دست وپای سرد و خستگی کمک می کند. چنانچه به فشار خون بالا مبتلا هستید از مصرف مقادیر زیاد آن پرهیز کنید چراکه پرسیاوشان فشار خون را بالا می برد.  

5- رز هیپ برای جوانسازی. این چای سنتی منبع عالی از ویتامین ث است که به آن اثرات ضدپیری می‌دهد و از پوست با ظاهر جوان سالم  حفاظت می کند. این دمنوش یکی از بهترین ها برای شروع صبح است.

  

McKeown, M. (2016, April 26). Herbal Teas to Increase Energy Levels Naturally. Calorie Bee. Retrieved from https://caloriebee.com/vitamins-supplements/Herbals-Teas-to-Increase-Energy-Levels-Naturally

 

 

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :