سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > دمنوش هایی برای درمان یبوست

دمنوش هایی برای درمان یبوست

دمنوش هایی برای درمان یبوست

دمنوش هایی برای درمان یبوست

بسیاری از مردم از دمنوش های گیاهی به دلیل داشتن خاصیت درمانی و آرام بخشی آن ها استفاده می کنند. برخی از این دمنوش ها به درمان یبوست هم کمک می کنند. برخی ترکیبات گیاهانی مثل سنا و کاسکارا ملیّن طبیعی هستند که چای های گیاهی آنها هم این خاصیت را دارند.

یبوست با علائمی مثل حرکات غیرمعمول روده یا مشکل اجابت مزاج مشخص می شود. یبوست باعث ایجاد احساس ناراحتی و گاهی هم ورم و پف در افراد می شود. کمتر از 3 بار اجایت مزاج در هفته منجر به یبوست می شود.

مصرف منظم مایعاتی مثل آب و چای، یکی از بهترین روش های جلوگیری از ابتلا به یبوست و درمان آن است. هیدراته بودن بدن عملکرد دفع را بهبود می بخشد. برخی گیاهان به صورت دمنوش به درمان یبوست کمک می کنند. برای مثال قرن هاست که از گیاه کاسکارا به عنوان ملین استفاده می شود. این گیاه به صورت دمنوش یا مکمل استفاده می شود. سنا، گیاه دیگری است که به درمان یبوست کمک می کند و جذب آب در روده و در نتیجه حجم آن را افزایش می دهد و دفع را آسان می کند. دمنوش های حاوی سنا و کاسکارا باید برای درمان یبوست به طور موقتی مصرف شوند. در ادامه به چندین دمنوش و چای مفید برای درمان یبوست اشاره می شود.

دمنوش نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی از ایجاد یبوست جلوگیری می کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

چای سبز

چای سبز اثر مثبتی بر سلامت دستگاه گوارش دارد و به درمان اسهال، یبوست و تهوع کمک می کند.

چای سیاه

چای سیاه به صورت گرم یا سرد ملیّن است و از یبوست جلوگیری می کند. چای سیاه را بدون نگرانی از ایجاد عوارض جانبی می توان هر روز و به مدت طولانی مصرف کرد. اضافه کردن عسل و ملاس به چای سیاه خاصیت ملیّن بودن آن را افزایش می دهد.

چای سنا

چای سنا مسهل است و با تحریک روده ها عملکرد دفع را تسهیل می کند. این چای تلخ مزه است که می توان با اضافه کردن عسل و برخی طعم دهنده ها آن را خوش طعم کرد.

چای قاصدک

چای قاصدک هم ملیّن است و عملکرد روده ها را بهبود می بخشد.

چای کاسکارا

چای کاسکارا یک ملیّن قوی دیگر است که به صورت کپسول هم قابل استفاده است.

چه مقدار چای باید نوشید؟

توصیه می شود چای هایی که خاصیت ملیّن دارند، روزانه پیش از خواب، یک فنجان نوشیده شوند. بهتر است که به برچسب و دستورالعمل مربوط به هر چای دقت شود. دستورالعمل بسیاری از چای های ملین روزی 1 فنجان است اما اگر یبوست بیش از چند روز ادامه یابد، بهتر است از داروهای ملیّن قوی تر استفاده شود. در صورتی که یبوست یک هفته یا بیشتر طول کشید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. 

http://www.healthline.com/health/digestive-health/tea-for-constipation#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :