سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > دمنوش بابونه خطر مرگ در زنان مسن را کاهش می دهد

دمنوش بابونه خطر مرگ در زنان مسن را کاهش می دهد

دمنوش بابونه خطر مرگ در زنان مسن را کاهش می دهد

دمنوش بابونه خطر مرگ در زنان مسن را کاهش می دهد

برمبنای پژوهش محققان دانشگاه تگزاس که در نشریه ی The Gerontologist منتشر شد، نوشیدن دمنوش بابونه، خطر مرگ ناشی از بیماری های مختلف در زنان بالای 65 سال را کاهش می دهد.

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که به طور گسترده برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. این پژوهش، تأثیر گیاه بابونه را روی 1677 زن و مرد اسپانیایی زبان 65 سال و بالاتر در یک دوره ی هفت ساله، بررسی کرد. 14 درصد از افراد شرکت کننده در این پژوهش چای بابونه می نوشیدند.

بررسی این پژوهش نشان داد مصرف بابونه، خطر مرگ ناشی از بیماری های مختلف در زنان 65 سال و بالاتر را در مقایسه با افرادی که این دمنوش را مصرف نمی کنند تا 29 درصد کاهش می دهد. این تأثیر در مردان شرکت کننده در این پژوهش دیده نشد.

دلیل این تفاوت گزارش شده بین زنان و مردان روشن نیست ولی باید در نظر داشت که زنان نسبت به مردان، بیشتر دمنوش بابونه مصرف می کنند. یکی از محققان این پژوهش معتقد است که این تفاوت ممکن است به دلیل نقش سنتی زنان در مدیریت بهداشت و تغذیه ی خانه و اعتماد بیشتر آن ها به روش های درمان سنتی از جمله استفاده از داروهای گیاهی باشد.

به درستی مشخص نیست که چرا مصرف دمنوش بابونه در سنین بالا، مرگ و میر را کاهش می دهد اما مطالعات اخیر، نقش بابونه در درمان بیماری های دیابت، ناراحتی معده و اختلالات اضطرابی را نشان داده است. بابونه همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد پلاکت خون دارد و کلسترول خون را هم کاهش می دهد. 

http://www.medicalnewstoday.com/releases/294292.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :