سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش هایی برای کاهش التهاب

دمنوش هایی برای کاهش التهاب

دمنوش هایی برای کاهش التهاب

دمنوش هایی برای کاهش التهاب

التهاب، پاسخ طبیعی بدن درمقابل هر نوع ناراحتی یا آسیب خارجی به آن است. به غیر از عوامل خارجی، عوامل داخلی هم باعث التهاب می شوند مثلاً آرتریت ایجاد التهاب کرده و در صورت درمان نشدن، بیماری های دیگری هم ایجاد می کند. خوشبختانه، چای و دمنوش های ضدالتهابی طبیعی، به کاهش التهاب و کنترل آن کمک می کنند. 10 دمنوش و چای خوش طعم که به کاهش و تسکین التهاب کمک می کنند عبارتند از:

1-چای زنجبیل

 چای زنجبیل با ترکیبات ویژه اش، خواص ضد التهابی دارد که به تسکین درد مفاصل کمک می کند. این چای ترکیبات رقیق کننده ی خون هم دارد پس در صورت مصرف داروهای رقیق کننده ی خون، پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

2-چای سبز

 ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) چای سبز، خواص ضد التهابی دارد. این ترکیب تولید برخی مواد شیمیایی التهابی در بدن را متوقف کرده و به کاهش التهاب و تسکین درد کمک می کند. زنان باردار، پیش از مصرف چای سبز با پزشک مشورت کنند.

3-چای سیاه

 ترکیب کوئرستین چای سیاه به نام بیوفلاونوئید، خاصیت ضدالتهابی دارد. تحقیقات نشان می دهد که کوئرستین به کاهش و از بین رفتن التهاب آرتریت روماتوئید کمک کرده و میزان آسیب ِمفاصل را کاهش می دهد.

4-چای پوست درخت بید

 قرن هاست که از پوست درخت بید در نقاط خاصی از اروپا و چین برای درمان درد آرتروز و التهاب استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که خواص ضدالتهابی ترکیبات پوست درخت بید مشابه آسپرین و تسکین دهنده ی درد آرتروز است. خاصیت ضدالتهابی این گیاه به سبب وجود ترکیب شیمیایی سالیسین و ترکیب ضدالتهابی فلاونوئید در آن است. زنان باردار و مصرف کنندگان داروهای رقیق کننده ی خون و بتا بلاکرها از مصرف این دمنوش خودداری کنند. 

5-چای زردچوبه

 زردچوبه خواص ضدالتهابی بسیار قوی دارد. این گیاه، از خانواده ی زنجبیل است و اغلب برای درمان زخم و التهاب استفاده می شود. دوز پیشنهادی زردچوبه، 1200 میلی گرم در روز است. برای تهیه ی چای ضدالتهابی زردچوبه، 1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با 1 اونس کنستانتره آب پرتقال و چای زنجبیل ترکیب کرده و میل کنید.

6-چای گل رز

 چای گل رز منبعی غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان می دهد چای گل رز یا مکمل های این گیاه به طورچشمگیری، در بیماران مبتلا به آرتروز، درد مفاصل زانو و مفصل ران را کاهش می دهد. این گیاه همچنین به تقویت سیسنم ایمنی بدن، افزایش انرژی و بهبود بافت سلول ها هم کمک می کند.

7-چای برگ گزنه

 مواد شیمیایی ترشح شده از پرزهای بخش زیرین برگ این گیاه حاوی ترکیباتی است که برای درمان درد و ورم مفاصل، عضلات و نقرس استفاده می شود.

8-چای کندر

 رزین معطر درخت کندر، عامل ضدالتهابی قدرتمندی است. تحقیقات نشان داده که ترکیب بوسولیک اسید چای کندر واسطه های التهابی را مهار کرده و  به کاهش درد و بهبود عملکرد فیزیکی در بیماران مبتلا به آرتروز کمک می کند. دوز توصیه شده ی کندر، روزانه 1200 تا 1500 میلی گرم، 2 تا 3 بار در روز است. توصیه شده که عصاره ی استاندارد آن(حاوی 65-60 درصد اسید بوسولیک) مصرف شود. 

9-چای یونجه

 یونجه منبعی غنی از مواد معدنی و کلروفیل است که به کاهش التهاب کمک می کند. تحقیقات موسسه ملی علوم دام نشان می دهد که کلروفیل استخراج شده از یونجه، فعالیت ضدالتهابی قوی روی موش های آزمایشگاهی دارد.

10-چای بیل بری

میوه ی بیل بری بسیار شبیه بلوبری یا تمشک آبی است. آنتوسیانین ترکیب اصلی این میوه است. بیل بری در بخش هایی از آمریکای شمالی و اروپا برای درمان التهاب کاربرد دارد. مطالعات روی موش های آزمایشگاهی در دانشگاه زوریخ اثر این گیاه در درمان التهاب در روده را نشان داده است. این خاصیت به دلیل ماده آنتوسیانین آن است که خاصیت ضدالتهابی دارد. دوز توصیه شده ی بیل بری 160 میلی گرم، 2 تا3 بار در روز است.

http://www.newhealthadvisor.com/Anti-Inflammatory-Tea.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :