سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > دمنوش هایی برای کاهش فشارخون

دمنوش هایی برای کاهش فشارخون

دمنوش هایی برای کاهش فشارخون

دمنوش هایی برای کاهش فشارخون

هم اکنون فشارخون یکی از بیماری های شایع در سراسر جهان است. براساس یافته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور آمریکا، نزدیک به یک سوم بزرگسالان آمریکایی به پرفشاری خون مبتلا هستند. عواملی مثل ژنتیک، رژیم غذایی، سیگار و عدم ورزش و تحرک به افزایش فشارخون کمک می کند. این بیماری عموماً فاقد علائم است به همین دلیل با نام قاتل خاموش شناخته می شود و درمان کردن آن بسیار مهم است.

راه های درمانی بسیاری از جمله تغییر سبک زندگی و مصرف دارو برای کاهش فشارخون وجود دارد. اگر شما برای کاهش فشارخون علاقه مند به استفاده از داروهای گیاهی هستید، گزینه های زیادی برای درمان آن دارید، پس این مقاله را دنبال کنید.

دارچین

دارچین چاشنی خوشمزه ای است که معمولا به صورت ادویه در رژیم غذایی روزانه استفاده می شود. نوشیدن دمنوش دارچین یا اضافه کردن این ادویه در رژیم غذایی به کاهش فشارخون به خصوص در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

ریحان

پژوهش ها نشان می دهد که عصاره ی ریحان به کاهش فشارخون کمک می کند. اضافه کردن ریحان به رژیم غذایی یا مصرف دمنوشِ آن فشارخون را کاهش می دهد.

هل

هل گیاهی است که اغلب در جنوب غربی آسیا در مواد غذایی به صورت ادویه استفاده می شود. پژوهشی نشان می دهد که مصرف هل به صورت دمنوش یا پودر هل به مدت چند ماه فشارخون را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

بذر کتان

بذر کتان غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که این اسیدها، به طرز چشمگیری فشارخون را کاهش می دهند. بذرکتان از بدن در برابر بیماری های قلبی ـ عروقی محافظت می کند، تحمل گلوکز را بهبود بخشیده و همچون یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

زنجبیل

زنجبیل گردش خون را بهتر کرده و با شل کردن عضلات اطراف رگ های خونی به کاهش فشارخون کمک می کند. زنجبیل معمولا به صورت چای یا دمنوش مصرف شده یا به صورت ادویه به مواد غذایی اضافه می شود.

سیر

سیر، ضمن گشادکردن عروق خونی، به کاهش فشارخون کمک می کند. سیر را می توان همراه با چای به صورت دمنوش یا ادویه به مواد غذایی اضافه کرد.

زالزالک

زالزالک دارویی گیاهی برای درمان فشارخون بالا است. این گیاه هزاران سال است که در طب سنتی چین استفاده می شود. دمنوش زالزالک گردش خون را افزایش داده، از تشکیل لخته ی خون جلوگیری کرده و با کاهش فشارخون به سلامت قلب کمک می کند.

دانه ی کرفس

دانه ی کرفس برای خوش طعم کردن مواد غذایی و به صورت دمنوش استفاده می شود. سال هاست که این دمنوش برای درمان فشارخون در طب سنتی چین استفاده می شود. دمنوش دانه ی کرفس، ادرارآور است و به کاهش فشارخون کمک می کند.

اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس علاوه بر خاصیت آرام بخشی به کاهش فشارخون کمک می کند. این گیاه علاوه بر دمنوش به صورت ادویه هم در مواد غذایی قابل استفاده است. 

http://www.healthline.com/health/high-blood-pressure-hypertension/herbs-to-lower?m=2#Overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :