سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش های گیاهی راهکاری مناسب برای کاهش فشارخون

دمنوش های گیاهی راهکاری مناسب برای کاهش فشارخون

دمنوش های گیاهی راهکاری مناسب برای کاهش فشارخون

دمنوش های گیاهی راهکاری مناسب برای کاهش فشارخون

قرن هاست که در سراسر جهان برای درمان بیماری های مختلفی از گیاهان دارویی استفاده می شود. پژوهش های علمی نشان می دهند که مصرف دمنوش های گیاهی به کاهش کلسترول بالا کمک می کند.

چای ها و دمنوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هستند و قدرت آنتی اکسیدانی آنها متفاوت است. بین دمنوش های گیاهی چای ترش بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارا است. مقدار آنتی اکسیدان در دمنوش های توت فرنگی، تمشک آبی، تمشک و همچنین دمنوش های پوست پرتقال و نعناع فلفلی تقریبا برابر است.

پژوهش ها نشان می دهند که آنتی اکسیدان های چای و دمنوش ها به کاهش کلسترول بدخون کمک می کنند. نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی Clinical Nutrition نشان می دهد که چای سبز به طرز چشمگیری کلسترول تام و کلسترول بدخون را کاهش می دهد.

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Ethnopharmacology نشان داد در افرادی که روزانه 6 فنجان چای رویبوس به مدت 6 هفته مصرف کرده بودند، میزان کلسترول بد خون (LDL) حدود 0/7 میلی مول بر لیتر کاهش و کلسترول HDL به میزان 0/3 میلی مول بر لیتر افزایش یافت بر همین مبنا باید گفت که چای رویبوس پروفایل چربی را بهبود می دهد.

مصرف چای زنجبیل نیز به کاهش کلسترول بدخون کمک می کند. یک مطالعه بالینی دوسوکور نشان می دهد که پودر زنجبیل به طرز چشمگیری باعث کاهش چربی خون می شود.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که چای قاصدک، کلسترول بدخون را کاهش می دهد. مصرف چایِ خربزه ی تلخ نیز خطر ابتلا به کلسترول بالا را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان می دهد که چای خربزه ی تلخ از ابتلا به بیماری هایی مثل انواع سرطان ها، بواسیر و دیابت نوع 2 پیشگیری می کند.

پژوهشی نشان می دهد که چای نعناع با افزایش تولید صفرا، کلسترول بدخون را کاهش می دهد. آثار مصرف دمنوش های گیاهی به سرعت مشاهده نمی شود. پژوهشگران معتقدند که مصرف این دمنوش ها پس از چند هفته، منجر به کاهش کلسترول مضّرِخون می شود. بهداشت و سلامت فردی و نوع متابولیسم بدن هرفرد در چگونگی اثر این دمنوش ها روی بدن موثر هستند. بهتر است پیش از مصرف این دمنوش ها به صورت دارو برای کاهش کلسترول، با پزشک خود مشورت کنید. 

http://www.healthline.com/health/high-cholesterol/herbal-tea#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :