سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش های گیاهی به درمان سوء هاضمه و بی خوابی کمک می کنند

دمنوش های گیاهی به درمان سوء هاضمه و بی خوابی کمک می کنند

دمنوش های گیاهی به درمان سوء هاضمه و بی خوابی کمک می کنند

دمنوش های گیاهی به درمان سوء هاضمه و بی خوابی کمک می کنند

نوشیدن دمنوش های گیاهی یکی از ساده ترین روش های درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها از جمله سوء هاضمه و بی خوابی است. با مصرف این دمنوش ها می توانید سلامت و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید. آماده سازی و تهیه ی این دمنوش های گیاهی بسیار آسان است، همچنین می توانید برای دریافت فواید این گیاهان، از چای ها و دمنوش های کیسه ای هم استفاده کنید.

دمنوش هایی برای درمان سوء هاضمه

سوء هاضمه یکی از بیماری ها و ناراحتی های شایع است. مصرف گیاهان دارویی مثل بابونه، هل، زنجبیل و نعناع به درمان سریع این بیماری کمک می کنند.  بابونه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم به درمان بیماری های گوارشی کمک می کند. زنجبیل برای درمان تهوع بسیار مفید است وخواص زنجبیل در درمان تهوع در پژوهش های علمی هم ثابت شده است. نعناع یک ضد اسپاسم طبیعی است که پزشکان برای درمان بیماری سندروم روده ی تحریک پذیر تجویز می کنند. مصرف هل نیز برای درمان سوء هاضمه و نفخ بسیار مفید است.

یکی دیگر از دمنوش های مفید برای درمان سوء هاضمه چای رویبوس است. چای رویبوس به دلیل محتوای بالای کورستین به درمان مشکلات گوارشی کمک می کند و خواص ضد التهابی هم دارد.

ذهنتان را آرام کنید و آسوده بخوابید

بی خوابی و خواب نا آرام از مشکلات شایع بسیاری از افراد است. بسیاری از مردم از بی خوابی رنج می برند و تمایلی به استفاده از داروهای قوی با عوارض جانبیِ گاه خطرناک ندارند. پژوهشی در موسسه ی ملی گیاهان دارویی انگلستان، نشان می دهد که مصرف دمنوش های گیاهی بابونه، سنبل الطیب، عرقچین و زیرفون برای درمان مشکلاتِ خواب، بسیار مفید است. بابونه به شل کردن عضلات روده و آرامش کل بدن کمک می کند. محققان این پژوهش، به ویژه نوشیدن دمنوش بابونه پیش از خواب را به افراد مضطرب توصیه می کنند. استفاده از سنبل الطیب هم برای درمان مشکلات خواب سابقه ای طولانی دارد. یک مطالعه ی سیستماتیک از بررسی 18 پژوهش، نشان می دهد که گیاه سنبل الطیب خواب آور طبیعی است و در مقایسه با قرص های خواب آور عوارض جانبی ندارد. امروزه در کشور نروژ این گیاه برای درمان بی خوابی تجویز می شود. گیاه زیرفون هم آرام بخش است. روغن های فرّار گیاه زیرفون با اتصال به گیرنده هایی در مغز به تسکین اضطراب و استرس کمک می کند. گیاه ویتانیا (پنیر باد) هم کاهنده ی استرس است و به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

فواید مصرف دمنوش های گیاهی فراتر از اینها است. گیاهانی مثل گزنه و جنسینگ بدون افزایش سطح کافئین، انرژی بدن را افزایش می دهند. گیاهانی مثل بابونه، نعناع، اسطوخودوس، گل سرخ و بادرنجبویه هم با از بین بردن استرس و اضطراب به کاهش افسردگی و آرامش اعصاب کمک می کنند. 

http://www.naturalnews.com/055812_herbal_tea_sleep_digestion.html

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :