سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-2

دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-2

دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-2

دمنوش های گیاهی، راهکارهای مناسب برای سم زدایی بدن-2

هر کسی می داند که سم زدایی منظم بدن چه قدر اهمیت دارد؛ وقتی که به بدن شما در دفع سموم کمک می کند و باعث می شود تا بدن کمی استراحت کند. اما آیا شما می دانستید که می توانید هر روز کمی بدنتان را سم زدایی کنید؟ یکی از بهترین راه ها برای کمک به سم زدایی بدنتان نوشیدن دمنوش ها است. در مطلب قبلی به برخی از دمنوش های مؤثر در سم زدایی بدن اشاره شد، در ادامه با برخی دیگر از این دمنوش ها آشنا می شویم:

دمنوش شبدر قرمز:

قابلیت شبدر قرمز در سم زدایی مربوط به محتوی بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان ها حامیان جدی بدن در موقع از بین بردن رادیکال های آزاد هستند. رادیکال های آزاد باعث آسیب های زیاد به بدن می شوند. دریافت مقادیر زیاد آنتی اکسیدان ها در بدن مهم است. گل ها بخشی از گیاهان هستند که اکثر مردم برای اهداف دارویی و پاک سازی از آن استفاده می کنند. طب سنتی چینی از شبدر قرمز برای حذف عوامل سمی از خون و کبد استفاده می کند. همچنین، این گل یک اکسپکتورانت (خلط آور) عالی است چرا که می تواند شش ها را نیز از سموم و خلط پاکسازی کند. همچنین شبدر قرمز بسیار مغذی است زیرا حاوی ویتامین C و بسیاری از ویتامین های گروه B است.

دمنوش باباآدم (آراقیطون):

از گذشتگان دور این گیاهان برای تصفیه خون مورد استفاده قرار می گیرد. این ریشه یک دیوریتیک (ادرار آور) قوی است؛ بنابراین به دفع سموم بدن از طریق ادرار کمک می کند.
این گیاه حاوی ترکیباتی به نام پلی استیلن است که یک ترکیب با خواص هدایت الکتریکی بالا، ضد باکتری و ضد قارچ است. این ترکیب نه تنها خون را پاک سازی می کند بلکه توسط گیاهشناسان برای درمان آکنه و آبسه ها استفاده می شود، چراکه جریان خون را به سمت پوست افزایش می دهد و به سم زدایی بافت اپیدرمی بدن کمک می کند. ریشه باباآدم در حالیکه خون را تصفیه می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین عملکرد کبد و فرآیند هضم را بهبود می دهد که کمک می کند بدن شما روزانه در از بین بردن سموم کارآمدتر شود.

دمنوش گشنیز:

این گیاه با اثر بر سیستم هضم، بدن را سم زدایی می کند. بنابراین سموم را از طریق ادرار و حرکات روده دفع می کند. گشنیز غنی از فتونوترینت ها، فلاوونوییدها وهمچنین ترکیبات فنولیک فعال است. دو ترکیب فنولیک مهم در گشنیز لینولئیک اسید و سینئول است که هر دو خاصیت ضدآرتروز و ضدرماتیسم قوی دارند. ترکیب دیگر دودسنال است که قدرت آن در برابر عفونت ها و از بین بردن میکروب های خطرناک از بدن، دو برابر آنتی بیوتیک ها است. گشنیز برای حذف فلزات سنگین از بدن به خوبی شناخته شده است.

دمنوش کاسنی:

مانند گشنیز، دمنوش کاسنی نیز به سیستم هضم شما کمک می کند تا سموم بدنتان را از طریق افزایش شیره معده دفع کند و سیستم گوارش شما را تقویت می کند. این دمنوش می تواند متابولیسم شما را تنظیم کند و با اختلالات کیسه صفرا مبارزه کند. این گیاه برای درمان اختلال عملکرد کبد استفاده شده است و اغلب برای افرادی که از یرقان رنج می برند، توصیه می شود. این گیاه حاوی عوامل سم زدای قوی است و اثر ضداحتقان بر سینوس ها دارد. همچنین در از بین بردن سموم از طریق افزایش تولید ادرار بسیار عالی است و به عنوان یک دیوریتیک (ادرارآور) طبیعی است. کاسنی روده ها را نیز تحریک می کند بنابراین می توانید سموم بیش تر و ضایعات بدنتان را دفع کنید. همچنین برای افراد مبتلا به آنمی (کم خونی) بسیار مناسب است.

دمنوش شنبلیله:

این دمنوش در اروپا بسیار متداول است. اگر شما از سوء هاضمه یا نفخ رنج می برید، این دمنوش واقعا به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می کند. همچنین به کاهش التهاب، پایین آوردن فشار خون و حذف سموم از بدن توسط کبد کمک می کند. این گیاه آنتی اکسیدان های قوی دارد که اثرات بسیار مثبت بر کبد می گذارند. این دمنوش از دانه های شنبلیله تهیه می شود و همچنین برای تنظیم سطوح قند خون از طریق کاهش سرعت ورود قند به جریان خون استفاده می شود. دمنوش شنبلیله یک ملین قوی است بنابراین برای حذف ضایعات و سموم بدن از طریق روده ها مفید است.
خلاصه: مصرف مواد غذایی فاقد سموم و آفت کش ها و اجتناب از ورود مواد غذایی شیمیایی به بدن بهترین راه جلوگیری از ورود سموم است، اما راه آسانتر، نوشیدن دمنوش های سم زدای گیاهی است.

 http://naturalon.com/top-10-best-teas-for-detox-and-cleansing/view-all/

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :