سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > رابطه بین فواید چای سبز با میزان مصرف آن

رابطه بین فواید چای سبز با میزان مصرف آن

رابطه بین فواید چای سبز با میزان مصرف آن

رابطه بین فواید چای سبز با میزان مصرف آن

1فنجان برای قندخون

براساس مطالعات نشریه ی کالج آمریکایی تغذیه، نوشیدن فقط یک فنجان چای سبز همراه با تمرینات ورزشی (3 بار در هفته) به ثابت شدن سطح قند خون کمک می کند. با افزایش حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز، بدن از انرژی بهتر استفاده می کند. این حالت به حفظ سلامت و تناسب اندام کمک خواهد کرد. به گفته ی محققان دانشکده ی بهداشت دانشگاه بلومبرگ، نوشیدن یک فنجان چای سبز به دلیل نداشتن کالری، منجر به از دست دادن 500 گرم در شش ماه می شود.

2فنجان بهبود عملکرد اندوتلیال

دو فنجان چای سبز مقدار مناسبی از موادمعدنی مثل منگنز، سلنیوم، کروم و روی فراهم می کند. فقط30 دقیقه پس از نوشیدن 2 فنجان چای سبز، سلول های اندوتلیال باعث گشاد شدن عروق می شود، در نتیجه شریان ها و رگ ها شل شده که منجر به جریان خون مناسب و جذب مواد مغذی می شود. نوشیدن فقط 2 فنجان چای سبز در روز، منجر به بهبود اختلال در عملکرد اندوتلیال می شود.

3فنجان، سوزاندن چربی شکم

کاهش 5 گرم از وزن :

مطالعه ی علمی نشان می دهد که نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز، به مدت 3 روز، منجر به از دست دادن 106 کالری در روز می شود. نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز به مدت 1 سال برابر با سوزاندن38 هزار کالری است.

سوزاندن سریع چربی شکم :

مجله تغذیه گزارش داد که در آزمایشی مصرف سه فنجان چای سبز در روز همراه با ورزش، باعث سوزاندن چربی شکم می شود. نتایج پس از 3 ماه مشخص شد، اما سوزاندن چربی 3 روز پس از ورزش کردن شروع می شود.

سوزاندن چربی 17 درصد بیشتر :

EGCG چای سبز به سوزاندن چربی بدن هنگام فعالیت های ورزشی کمک می کند. نتایج پژوهشی در مجله ی آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد هنگام تست دوچرخه سواری و 30 دقیقه پس از مصرف 366 گرم EGCG ، سوزاندن چربی 17 درصد افزایش یافت.

https://caloriebee.com/diets/How-Much-Green-Tea-to-Lose-Weight

هشتگ :



اشتراک گذاری :