سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای درمان دردهای آرتریت با استفاده از گیاهان

راهکارهایی برای درمان دردهای آرتریت با استفاده از گیاهان

راهکارهایی برای درمان دردهای آرتریت با استفاده از گیاهان

راهکارهایی برای درمان دردهای آرتریت با استفاده از گیاهان

بیماری آرتروز ممکن است باعث اختلال در فعالیت های روزمره شود. درد و تورم از علائم اصلی این بیماری است. در کنار روش های درمانی مختلف برای درمان دردهای آرتریت، استفاده از گیاهان دارویی هم سودمند است. برخی گیاهان دارویی خواص ضدالتهابی دارند که به کاهش تورم و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند. توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی پیش از استفاده از این گیاهان، با پزشک خود مشورت کنید.

چای سبز

چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که برای کاهش تورم بدن مفید است. چای سبز به صورت چای و مکمل دارویی به درمان بیماری آرتریت روماتوئید کمک می کند. پژوهشی در مرکز ملی طب جایگزین و مکمل (NCCAM) آمریکا نشان می دهد که چای سبز برای درمان آرتروز یا استئوآرتریت و روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید هم مفید است.

آلوورا

آلوورا یکی از گیاهانی است که گل و برگ آن در دسترس بوده، در طب جایگزین استفاده می شود و آن را به سبب خواص مفید و درمانی اش می شناسند. آلوورا خراش و زخم های کوچک روی پوست را درمان می کند و برای درمان درد مفاصل مفید است. مطالعات مرکز ملی طب جایگزین و مکمل(NCCAM) در آمریکا نشان می دهد که مصرف خوراکی آلوورا ضمن کمک به کاهش قندخون و اسهال، هیچ عارضه ی جانبی ایجاد نمی کند.

اوکالیپتوس

اوکالیپتوس هم مثل آلوورا به راحتی در دسترس است. این گیاه به صورت خوراکی و عصاره ی روغنی آن به صورت موضعی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. استعمال آن به صورت موضعی برای درمان درد مفاصل مفید است چون برگهای آن حاوی تانن است که سبب کاهش درد و تورمِ مفاصل می شود.

جنسینگ

گیاه جنسینگ در طب جایگزین یکی از مهمترین گیاهان درمانی است. همان ترکیبی که باعث ایجاد طعم و عطر خوش زنجبیل است در جنسینگ هم یافت می شود. این ترکیب، خواص ضدالتهابی دارد و به کاهش درد و تورم در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

کندر

پزشکان کندر را به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی، در طب جایگزین تجویز می کنند. کندر، صمغ درخت کندر و بومی هند است. این گیاه مسدود کننده ی لوکوترین است که در بیماری های خود ایمنی مثل آرتریت روماتوئید به مفاصل سالم بدن حمله می کند.

پنجه گربه

قدمت استفاده از گیاه پنجه گربه به صورت دارویی به زمان تمدن اینکاها باز می گردد. این گیاه به کاهش تورم در بیماری آرتریت روماتوئید کمک می کند و به طور سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم استفاده می شود. مطالعات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که گیاه پنجه گربه درد ناشی از استئوآرتریت و تورم در بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد. 

http://www.healthline.com/health/osteoarthritis/herbs-arthritis-pain#Overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :