سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای درمان گلو درد

راهکارهایی برای درمان گلو درد

راهکارهایی برای درمان گلو درد

راهکارهایی برای درمان گلو درد

گلودرد باعث ایجاد درد، خارش و سوزش در گلو می شود که از اولین نشانه های سرماخوردگی است. اگر گلو درد شما زیاد جدی نیست، می توانید بدون نیاز به مراجعه به پزشک با این روش ها گلودردتان را درمان کنید.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی دهان را خوشبو می کند و گلو درد را کاهش می دهد. این گیاه حاوی منتول است که به درمان گلودرد و سرفه کمک می کند. نعناع فلفلی همچنین ضد التهاب، ضد باکتری و ضد ویروس است.

چای بابونه

بابونه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی و تسکین دهنده ای طبیعی است که برای درمان گلودرد هم استفاده می شود و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

پژوهش ها نشان می دهند که استنشاق بخار بابونه به تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد کمک می کند. این دمنوش، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با عوامل ایجاد کننده ی گلودرد مبارزه می کند.

ریشه ی شیرین بیان

از ریشه ی شیرین بیان به طور سنتی برای درمان گلو درد استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که غرغره ی ریشه ی شیرین بیان و آب برای درمان گلودرد بسیار موثر است. با این حال زنان باردار باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

عسل

عسل در چای یا به تنهایی، درمان خانگی گلو درد است. یک پژوهش نشان می دهد که عسل برای درمان سرفه در هنگام شب، بسیار موثر است.

آب نمک

غرغره ی گلو با آب نمک می تواند به تسکین گلودرد کمک کند. محلول آب نمک همچنین باعث کشتن باکتری های دهان می شود. برای تهیه ی محلول آب نمک، 1/2 قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل و غرغره کنید. برای درمان گلودرد و کاهش تورم گلو، هر 3 ساعت باید غرغره ی آب نمک انجام شود.

دمنوش شنبلیله

شنبلیله خواص درمانی فراوانی دارد. دمنوش این گیاه، درمان طبیعی گلودرد است. پژوهش ها نشان می دهند که مصرف شنبلیله، باکتری ها، قارچ ها و عوامل ایجاد کننده ی تحریک و التهاب را از بین می برند. زنان باردار باید از مصرف شنبلیله اجتناب کنند.

http://www.healthline.com/health/cold-flu/sore-throat-natural-remedies?m=0#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :