سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهایی برای لاغر شدن با مصرف قهوه

راهکارهایی برای لاغر شدن با مصرف قهوه

راهکارهایی برای لاغر شدن با مصرف قهوه

راهکارهایی برای لاغر شدن با مصرف قهوه

شاید شما هم مثل بسیاری از مردم بخواهید در مدت زمان کوتاه وزن کم کنید. برخی محققین و متخصصین تغذیه گنجاندن قهوه در رژیم غذایی را در برای کاهش وزن پیشنهاد می کنند اما هنوز درباره ی نقش قهوه در فرآیند کاهش وزن بحث های بسیاری جریان دارد. کافئین قهوه، به از دست دادن وزن کمک کرده یا از افزایش وزن جلوگیری می کند.

به مقدار متعادل، قهوه بنوشید

قهوه را در مقادیر متعادل بنوشید زیرا نوشیدن آن، اشتها را به طور موقت سرکوب می کند و سوزاندن کالری را افزایش می دهد اما مصرف بیش از حد آن سبب افزایش استرس و کم خوابی می شود. مصرف 1 تا 2 فنجان قهوه ی پرکافئین در روز، به کاهش وزن کمک می کند. در کل نباید بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف شود که این مقدار معادل 4 فنجان قهوه ی دم کرده، 10 قوطی نوشابه و 2 نوشابه ی انرژی زا است. به خاطر داشته باشید که قهوه ی ساده برای کاهش وزن، بهترین نوع قهوه است. هر فنجان قهوه، 2 کالری دارد و فاقد چربی است.

بین ساعات نوشیدن قهوه فاصله بگذارید

اگر قصد دارید با مصرف قهوه لاغر شوید، بین وعده های نوشیدن آن فاصله ی بیشتری بگذارید. نوشیدن قهوه میل شدید به غذا خوردن را کاهش می دهد. اگر 4 فنجان قهوه در روز می نوشید، بهتر است که یک فنجان صبح، فنجان دوم موقع نهار، فنجان سوم بعدازظهر و فنجان آخر هنگام شام باشد.

نصف فنجان قهوه ی کامل را امتحان کنید

اگر می خواهید به دفعات قهوه بنوشید، نیمی از فنجان را با قهوه ی کامل(کافئین دار) و نیم دیگر را از انواع  بدون کافئین آن پر کنید. در این حالت حتی نوشیدن 8 فنجان قهوه هم بی خطر خواهد بود و به طور چشمگیری به کاهش وزن کمک می کند.

اشتها به خوردن را با نوشیدن قهوه کاهش دهید

یکی از ویژگی های مثبت قهوه، کاهش اشتها است. اگر اشتهای زیادی به خوردن دارید، قهوه بنوشید. نوشیدن قهوه اشتهای کاذب را از بین می برد. در صورتی که نزدیک به زمان خوابتان باشد می توانید نوشیدن قهوه ی بدون کافئین یا نصف فنجان قهوه ی کافئین دار را امتحان کنید. نوشیدن قهوه در هنگام خواب، باعث بی خوابی و افزایش وزن می شود.

به قهوه، آب اضافه کنید

اگر چه قهوه مدّر( ادرار آور) است اما باعث کم آبی بدن نمی شود. نوشیدن قهوه در طول روز همراه با آب، کمک می کند که مدت طولانی تری سیر بمانید. علاوه بر این، افزودن آب به قهوه، از نوشیدن بیش از حد آن و ایجاد اختلال در خواب جلوگیری می کند.

پیش از فعالیت بدنی قهوه بنوشید

قهوه با افزایش حرارت، چربی سوزی را افزایش می دهد و به از دست دادن کالری اضافی کمک می کند. نوشیدن قهوه پیش از فعالیت بدنی یا درطول آن، به سوزاندن کالری و چربی کمک بیشتری می کند. نوشیدن قهوه ای حاوی 200 میلی گرم کافئین، نتیجه ی مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

قهوه را بدون شکر و خامه بنوشید

یک فنجان قهوه حاوی 2 کالری است. اضافه کردن خامه و شکر به قهوه، کالری آن را به مقدار چشمگیری افزایش می دهد. اگر نمی خواهید قهوه را تلخ بنوشید، به جای استفاده از شکر و خامه، به فنجان قهوه ی خود شیر اضافه کنید. هر 1 قاشق غذاخوری شکر و خامه به ترتیب حاوی 49 و52 کالری هستند پس اضافه کردن فقط یک قاشق غذاخوری از هر دو، حدود 100 کالری به نوشیدنی شما، اضافه می کند و دریافت کالری اضافه، به معنی افزایش وزن و چاقی است.  برای طعم دارکردن قهوه می توانید از کاکائوی ساده، دارچین و عسل هم استفاده کنید.

http://www.wikihow.com/Lose-Weight-with-Coffee

هشتگ :



اشتراک گذاری :