سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهای تغذیه ای برای داشتن قلبی سالم

راهکارهای تغذیه ای برای داشتن قلبی سالم

راهکارهای تغذیه ای برای داشتن قلبی سالم

راهکارهای تغذیه ای برای داشتن قلبی سالم

بیماری های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در کشور آمریکا است. براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کشور آمریکا، سالانه بیش از 611 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی می میرند. عواملی مانند بی تحرکی، مصرف سیگار و الکل، کلسترول بالا، فشار خون، چاقی و دیابت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند. یکی از بهترین راهکارها برای داشتن قلبی سالم مصرف رژیم غذایی مناسب و مفید است. اضافه کردن گیاهان دارویی مفید به رژیم غذایی ، به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

هل

هل بیشتر برای درمان مشکلات معده مانند سوء هاضمه و سوزش سر دل استفاده می شود اما مصرف این گیاه به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. آنتی اکسیدان های هل با از بین بردن رادیکال های آزاد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

آویشن

اضافه کردن مقداری آویشن به مواد غذایی طول عمر را افزایش می دهد. آویشن حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قدرتمندی است که با از بین بردن رادیکال های آزاد به بهبود سلامت قلب کمک می کند. آویشن همچنین حاوی ترکیبات ضد میکروبی است که خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی را کاهش می دهد.

دارچین

مصرف دارچین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. دارچین از انتشار اسیدهای چرب در خون جلوگیری می کند. این اسیدهای چرب باعث التهاب غشاء پلاکت در رگ های خونی می شوند. دارچین کلسترول مضر خون و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

فلفل قرمز

مهمترین ترکیب در فلفل کپسایسین است. کپسایسین آنتی اکسیدانی است که از تشکیل لخته ی خون و گشاد شدن عروق جلوگیری می کند. فلفل قرمز سوخت و ساز را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

رزماری

این ادویه ی خوش بو و معطر برای سلامت مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. افزایش سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. رزماری باعث بهبود گردش خون می شود که برای سلامت قلب مفید است. رزماری را به عنوان ادویه به غذا اضافه کنید و یا به صورت دمنوش بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که کلسترول مضر خون را کاهش می دهد. زنجبیل حاوی ترکیب فعالی به نام جینجرول است. جینجرول جریان خون را تنظیم می کند و با شل کردن رگ های خونی فشار خون را کاهش می دهد. پژوهشی منتشر شده در نشریه ی تغذیه در سال 2000 نشان می دهد که مصرف منظم عصاره ی زنجبیل کلسترول مضر خون و خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد.

چای سبز

چای سبز با کاهش سطح تری گلسیرید و کلسترول مضر خون سلامت قلب را بهبود می بخشد. پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Cardiovascular Prevention and Rehabilitation نشان می دهد که مصرف منظم چای سبز عملکرد عروق خونی را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. پژوهش ها نشان می دهند که نوشیدن 5 فنجان چای سبز در روز خطر مرگ ناشی از سکته ی قلبی و مغزی را تا 26 درصد کاهش می دهد.

چای ترش

مصرف چای ترش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Agricultural and Food Chemistry نشان می دهد که مصرف چای ترش در خرگوش ها خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد. نوشیدن دو فنجان چای ترش در روز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مفید است.

http://naturalon.com/15-of-the-best-herbs-and-spices-for-a-healthy-heart-10-is-little-weird/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :