سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > رفع حالت تهوع پس از مصرف چای سبز

رفع حالت تهوع پس از مصرف چای سبز

رفع حالت تهوع پس از مصرف چای سبز

رفع حالت تهوع پس از مصرف چای سبز

برخی افراد طعم چای را دوست دارند و برخی عقیده دارند که برای سلامتی مفید است. بدون شک افزایش میزان مطالعات علمی در سال های اخیر آگاهی مردم را در مورد کلماتی مانند کاتچین چای، پلی فنول، EGCG و خواص مفید آن افزایش داده است. یکی از مهمترین ترکیبات چای کاتچین است. شما می توانید با نوشیدن یک فنجان چای سبز 1260 میلی گرم کاتچین دریافت کنید.

با این حال برخی افراد پس از مصرف چای سبز دچار حالت تهوع می شوند. یکی از دلایل داشتن حالت تهوع مصرف چای های بی کیفیت است. چای هایی با کیفیت بالاتر، خوش بو تر و خوش طعم تر هستند.

چای باکیفیت، خواص مفید بیشتری هم دارد. علاوه بر کیفیت چای، رقم چای نیز مهم است. در بازار چای های سبز مختلف با مشخصات متفاوت و از همه مهمتر خواص درمانی متفاوتی وجود دارد. برخی چای های سبز طبع سرد و برخی طبعی متعادل دارند. برای مثال چای سبز سنچا طبع سردی دارد و برخی افراد قادر به مصرف این چای نیستند. این افراد می توانند از چای های ملایم تر و با طبع گرمتری مانند چای سبز longjing  یا Dinggu Dafang استفاده کنند. بنابراین یکی از روش های پیشگیری از ایجاد تهوع پس از مصرف چای سبز، شناخت طبع بدن است.

برای بهره مندی از خواص مفید چای باید مصرف آن به عادتی روزانه برای شما تبدیل شود و آن را به عنوان یک نوشیدنی اصلی مصرف کنید. گاهی مواقع می توان از چای های دیگری مانند چای سفید نیز استفاده کرد. چای سفید نیز مانند چای سبز محتوای کاتچین بالایی دارد.

نوشیدن چای سبز ترکیبی (ترکیب چای ها با رقم های مختلف) و چای بسیار غلیظ به خصوص زمانی که با معده ی خالی مصرف شود ممکن است باعث ایجاد تهوع شود. چای را کم رنگ بنوشید و از نوشیدن چای با معده ی خالی اجتناب کنید.

عامل دیگری که باعث ایجاد حالت تهوع می شود، درجه حرات چای در هنگام نوشیدن است. به گفته ی کارشناسان، بهتر است چای به صورت گرم مصرف شود. مصرف چای سبز سرد ممکن است حالت تهوع ایجاد کند. در صورتی که ناچار به نوشیدن چای سبز سرد هستید از چای سبز با طبعی گرم استفاده کنید.

https://www.teaguardian.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :