سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > روش های طبیعی برای درمان میگرن

روش های طبیعی برای درمان میگرن

روش های طبیعی برای درمان میگرن

روش های طبیعی برای درمان میگرن

میگرن درد شدیدی است که به صورت ضربه و درد شدید در ناحیه ی سر رخ می دهد. میگرن می تواند مسبب دردی ناتوان کننده شود. پژوهش های مرکز تحقیقات میگرن در آمریکا گزارش می دهد که بیش از 90 درصد افراد مبتلا به میگرن هنگام حمله های این بیماری قادر به انجام کار و فعالیت نیستند و بسیاری از مبتلایان، برای تسکین یافتن از درمان های سنتی مثل داروهای گیاهی و تکنیک های تمدد اعصاب استفاده می کنند.

تا پیش از ساخت داروهای شیمیایی، از گیاهان برای درمان میگرن استفاده می شد و این گیاهان هنوز هم در طب سنتی کاربرد دارند.

زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرمسیری و بومی آسیا است که بیش از 2000 سال است که از آن در طب سنتی چین استفاده می شود. این گیاه به طور سنتی برای درمان سردرد، دل درد، حالت تهوع، مشکلات عصبی، آرتروز و علائم سرماخوردگی مفید است. زنجبیل خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. پژوهشی منتشر شده در نشریه Phytotherapy Research نشان می دهد که اثر گذاری پودر زنجبیل در درمان میگرن با داروی سوماتریپتان برابری می کند و نسبت به این دارو عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.

کافئین

در دوران سلسله ی مینگ در چین، مصرف چای های کافئین دار بسیار رایج بود و در طول قرن های  18 و 19 میلادی در اروپا محبوبیت یافت. در طب سنتی چین، چای سبز برای درمان میگرن استفاده می شود. قهوه هم نوشیدنی دیگری است که به درمان میگرن کمک می کند. از نوشیدنی های کافئین دار در درمان، سردرد، فشار خون بالا، سرطان، التهاب، مشکلات پوستی، اختلالات کلیوی و مشکلات معده استفاده می شود.

پژوهشی منتشر شده در نشریه ی Headache and Pain نشان می دهد که ترکیب 1000 میلی گرم پاراستامول و 130 میلی گرم کافئین برای درمان سردردهای میگرنی بسیار مفید است.

رزماری

رزماری بومی منطقه ی مدیترانه و سال هاست که به عنوان چاشنی و دارو در طب سنتی استفاده می شود. این گیاه، برای درمان دردمفاصل و عضلات، مشکلات حافظه، اختلالات عصبی، بیماری های کبدی و میگرن استفاده می شود و آثار ضد میکروبی، ضد اسپاسم و آنتی اکسیدانی دارد.

زیرفون

این گیاه به طور سنتی در اروپا و بین بومیان آمریکایی برای آرام کردن اعصاب، درمان استرس و اضطراب و مشکلات التهابی کاربرد داشته است و از آن برای درمان فشارخون بالا و از بین بردن احتقان بینی هم استفاده می شود. چای زیرفون در طبِ جایگزین، برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شود. 

http://www.healthline.com/health/migraine-herbal-home-remedies-from-around-the-world#overview1

هشتگ :



اشتراک گذاری :