سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > روش های طبیعی درمان برخی بیماری ها با پرسیاوشان

روش های طبیعی درمان برخی بیماری ها با پرسیاوشان

روش های طبیعی درمان برخی بیماری ها با پرسیاوشان

روش های طبیعی درمان برخی بیماری ها  با پرسیاوشان

پرسیاوشان سرخسی است که در سرتاسر ایالت متحده، بریتانیا و اروپا و در تمام مناطق مرطوب دنیا رشد می کند. این گیاه فواید سلامتی بسیاری دارد و مصریان و رومیان از آن به طور مداوم استفاده می کردند. پرسیاوشان حاوی ایزوکوئرسیترین، روتین و استراگلین، تانن ها، کومارین، ویتامین ها و مواد معدنی است.

پرسیاوشان را می توانید در فصل بهار از مناطق مرطوب، گرمسیری و در ارتفاعات کوهستانی بچینید. شما می توانید از ساقه ها و برگ های آن استفاده کنید. پرسیاوشان را می توانید به صورت ترکیب با سایر گیاهان استفاده کنید تا اثر آن نیز بیشتر شود. این سرخس را می توانید در خانه پرورش دهید و همچنین می توانید به عنوان یک گیاه زینتی زیبا در خانه از آن استفاده کنید. 

 

دیوریتیک (ادرارآور): پرسیاوشان یک دیوریتیک خوب است و بنابراین برای سم زدایی بدن بسیار عالی است.

سنگ های مثانه و کلیه: پرسیاوشان یک مدر (دیوریتیک) خوب است و می تواند به جلوگیری از تشکیل و یا دفع سنگ های مثانه و کلیه کمک کند.  

سم‌زدای کبد: پرسیاوشان سرشار از عوامل سم‌زدای کبد است که به یرقان (زردی) کمک می کند و کبد را به حالت اولیه اش بر می گرداند.

آنتی اکسیدان ها: پرسیاوشان حاوی آنتی اکسیدان های خوبی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند و بدن را از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری قلبی - عروقی حفظ می کند.  

کاهش دهنده قند خون: پرسیاوشان ویژگی کاهنده قند خون دارد.

مشکلات ریوی: پرسیاوشان به عنوان یک خلط‌آور مؤثر برای باز شدن ریه ها شناخته شده است. پرسیاوشان به همراه گل و برگ های گیاه پروانش یا پیچ تلگرافی (Periwinkle Flowers) برای افزایش جریان خون در بدن استفاده می شود.  

انواع سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت: پرسیاوشان ریه ها را باز می کند و به گردش خون به سمت ریه ها کمک می کند و بنابراین تنفس را بهتر می کند. همچنین پرسیاوشان یک داروی قابض است و به گلو درد و التهاب گلو (فارنژیت) کمک می کند.  

ضدباکتری: بر اساس برخی تحقیقات پرسیاوشان مانند پنی سیلین در برابر باکتری استرپتوکوکوس موثر است.   

 

کومارین: پرسیاوشان حاوی کومارین است که یک ضدانعقاد خوب است و در جلوگیری از تشکیل لخته خونی عملکرد خوبی دارد؛ به همین دلیل می تواند از حملات قلبی و سکته های مغزی جلوگیری کند.

استفاده موضعی: پرسیاوشان به عنوان یک تونیک برای شوره سر و خارش پوست کف سر عمل می کند.

برای استفاده از پرسیاوشان تازه، یک چهارم فنجان از آن را به همراه یک فنجان آب جوش به مدت 25 دقیقه دم بگذارید. همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری از گیاه خشک شده را در آب جوش بریزید و به مدت 25 دقیقه دم بگذارید. از این دمنوش یک تا سه فنجان در روز استفاده کنید و بیش از 7 تا 10 روز به طور مداوم استفاده نکنید.

 

 

 

 Haider, P. (2014, January 9). Maidenhair Fern – A World Wide Herbal Remedy. Relax Into Success. Retrieved from https://paulhaider.wordpress.com/2014/01/09/maidenhair-fern-a-world-wide-herbal-remedy/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :