سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > زینگرون: ترکیب اصلی ضداسهال زنجبیل

زینگرون: ترکیب اصلی ضداسهال زنجبیل

زینگرون: ترکیب اصلی ضداسهال زنجبیل

زینگرون: ترکیب اصلی ضداسهال زنجبیل

اسهال حاد علت اصلی مرگ و میر در افراد جوان و بزرگسال است که بیشتر مواقع به دلیل از دست دادن حجم زیاد مایعات از بیمار است. مکانیسم‌های درگیر در اسهال شامل اختلالات اسمزی، ناهنجاری‌های ترشحی، التهاب روده‌ها و ناهنجاری‌های حرکتی روده است.

شیوع مداوم اسهال حاد در کودکان و بزرگسالان به دلیل مصرف غذا و آب آلوده همراه با عادت‌های غذایی غیربهداشتی است. مشاهده شده است که اشرشیا کلای (E. coli) یک دلیل بالقوه عفونت‌های روده‌ای و اسهال است.

این باکتری اندوتوکسین‌هایی را آزاد می‌کند که تحرک دستگاه گوارش مانند بخش کولون روده‌ها را مهار می‌کنند. مطالعات نشان داده است که زینگرون توانایی مهار انتروتوکسین‌های مربوط به گونه‌های بیماری‌زای مختلفِ باکتری E. coli را که باعث مهار تحرک بخش کولون روده در رت‌ها می شوند را دارد.

به دلیل اینکه تسهیل غیرطبیعی حرکت دستگاه گوارشی و ترشح بیش از اندازه مایعات دستگاه گوارش باعث اسهال می شود، زینگرون احتمالا ترکیب اصلی فعالِ مسئول عملکرد ضداسهال زنجبیل است.

زینگرون ترکیب تند زنجبیل است که اثر مهاری بر تحرک کولونی از طریق عملکرد مستقیم بر ماهیچه‌های صاف کولون دارد. زینگرون مسئول فعالیت ضداسهال زنجبیل است و متابولیسم باکتریایی و همچنین سلول میزبان را اصلاح می کند.

 

Ahmad, B., U. Rehman, M., Amin, I., Arif, A., Rasool, S., Ahmad Bhat, S., … & Mir, M. (2015). A Review on Pharmacological Properties of Zingerone (4-(4-Hydroxy-3-methoxyphenyl)-2-butanone). The Scientific World Journal. Retrieved from https://www.hindawi.com/journals/tswj/2015/816364/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :