سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > فایده‌های سلامتی رویبوس، منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

فایده‌های سلامتی رویبوس، منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

فایده‌های سلامتی رویبوس، منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

فایده‌های سلامتی رویبوس، منتشر شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده

فایده‌های سلامتی چای رویبوس قرمز فراوان هستند. این گونه از چای به دلیل مزه، رنگ و فواید سلامتی‌ عالی‌اش محبوب است. چای رویبوس یا چای قرمز یک نوشیدنی دارویی گیاهی است که از گیاه پرشاخ و برگ Aspalathus linearis حاصل می‌شود، گیاهی که در آفریقای جنوبی یافت می‌شود. براساس انجمن رویبوس آفریقای جنوبی، رویبوس یک چای واقعی نیست بلکه یک گیاه است. این چای تخمیرشده قرمز رنگ است.
وزارت کشاورزی ایالات متحده تایید کرده است که چای رویبوس قرمز قادر به کاهش سرطان، بیماری قلبی، پیری و سایر مشکلات است.

ارزش غذایی: چای رویبوس قرمز فاقد اگزالیک اسید است و بنابراین می‌تواند توسط افرادی که سنگ‌های کلیوی دارند، مصرف شود. چای رویبوس غنی از بسیاری از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، فلورایید، منگنز، روی، منیزیم و آلفا هیدروکسی است.

فواید: چای رویبوس قرمز یکی از بهترین نوشیدنی سلامت برای تمامی افرادی است که از سلامت و تناسب اندامشان مراقبت می‌کنند. برخی از عوامل سودمند مربوط به چای رویبوس قرمز به شرح زیر است:

پلی‌فنول‌ها: رویبوس حاوی پلی‌فنول‌هایی است که ویژگی‌های ضدالتهاب، ضدویروس و ضدجهش‌زایی دارد.
فاقد کافیئن: چای رویبوس کاملا بدون کافئین است؛ بنابراین توسط دکترها برای افراد بی‌خواب توصیه می‌شود. یک فنجان نوشیدنی رویبوس درست پیش از رفتن به رختخواب می‌تواند به شما کمک کند که بهتر بخوابید.
مفید برای استخوان‌ها: چای قرمز غنی از مواد معدنی کلسیم، منگنز و فلورایید است که به ساختار استخوانی خوب و دندان‌های قوی‌تر کمک می‌کند.
تسکین نوزاد: این گیاه می‌تواند برای نوزادان کوچکی که از کولیک یا دردهای شکمی رنج می‌برند، مفید باشد. می‌توانید مقداری شیر شیرین‌کننده‌، برای مزه‌دهی به چای قرمز بیافزاید.
مفید برای پوست: آلفا هیدروکسیل اسید و روی موجود در چای قرمز برای پوست بهترین هستند. همچنین می‌توانید مقداری پودر چای قرمز را به طور مستقیم بر روی پوست، به منظور تسکین آکنه، جوش، آفتاب سوختگی یا بیماری‎‌های مرتبط با پوست به‌کار ببرید.
سنگ‌های کلیوی: حتی افراد با مشکل سنگ کلیه می‌توانند به میزان زیاد چای رویبوس قرمز بنوشند زیرا در این نوشیدنی اگزالیک اسید وجود ندارد.
فشار خون بالا: گفته می‌شود که چای رویبوس باعث تسکین استرس، تنش های عصبی و فشار خون بالا می‌شود.
عوامل ضداسپاسم: این چای غنی از عوامل ضداسپاسم است که شدت کرامپ‌های معده و دردهای شکمی را کمتر می‌کنند.
آلرژی‌ها: در بسیاری از بخش‌های آفریقای جنوبی، چای قرمز به عنوان یک درمانگر مؤثر برای درمان آلرژی‌ها مانند اگزما، تب یونجه و برونشیت آلرژیک (برونشیت با منشأ آلرژی) استفاده می‌شود.
کند کردن روند پیری: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای رویبوس فرایند پیری انسان را آهسته می‌کند و همچنین سطوح ایمنی بدن انسان را افزایش ‌می‌دهد.
نوشیدنی عالی: چای رویبوس قرمز یک برطرف کننده عطش عالی است و بر افراد فعال مانند ورزشکاران، کودکان بیش از حد فعال و افراد دائم در مسافرت اثر بسیار خوبی دارد.
مواد مغذی کمیاب: گفته می‌شود چای رویبوس حاوی مواد مغذی کمیاب مانند کوئرستین و بیوفلاوانویید است که به گردش خون خوب کمک می‌کند و مانع خون‌ریزی می‌شود.

 

http://www.occasionsdivine.com/uploads/8/5/8/9/8589062/rooibosreview.pdf

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :