سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی

فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی

فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی

فواید مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی

ضد باکتری:

عسل و دارچین هر دو دارای ویژگی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. مخلوط این دو خوراکی درمان خوبی برای عفونت های خارجی است.

سلامت قلب:

مصرف نوشیدنی مخلوط دارچین و عسل به طور منظم، می تواند با پاکسازی رگ های بسته شده از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کند.

درمان آرتریت:

افرادی که نوشیدنی مخلوط عسل و دارچین را دو بار در روز مصرف کردند، پس از چند روز بهبود بیماری آرتریت را گزارش کرده اند. در آزمایشی که در دانشگاه کپنهاگ انجام شد هم، بیماران مبتلا به آرتریت پس از یک هفته مصرف مخلوط این دو ماده، از علائم این بیماری رهایی یافتند و پس از یک ماه مصرف، تقریباً تمام بیماران قادر به راه رفتن و کار کردن بودند.

التهاب لثه:

محققان نیوزلندی مشاهده کردند مصرف عسل در بهبود جرم دندان، خارش، عفونت و خونریزی لثه مؤثر است. استعمال روزانه ی خمیر عسل و دارچین روی لثه، درمان مؤثری برای خونریزی لثه است.

پوسیدگی دندان:

این مورد کمی بحث برانگیز است. تحقیقات انجام شده در نیویورک نشان دادند، عسل می تواند باعث پوسیدگی دندان شود ولی دانشمندان نیوزیلندی عنوان کرده اند که عسل، به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی، می تواند به درمان پوسیدگی دندان کمک کند. استعمال خمیر مخلوط این دو ماده به طور منظم و رعایت بهداشت دهان، در درمان لثه های عفونی و پیشگیری از پوسیدگی دندان مؤثر است.

هضم:

مخلوط عسل و دارچین با حذف سموم، روده را پاکسازی می کند و با افزایش باکتری های مفید، منجر به بهبود عمل هضم می شود. خوردن مخلوط عسل و دارچین پیش از وعده های غذایی، حتی به هضم سنگین ترین غذاها هم کمک می کند.

نفخ و بازگشت اسید به مری:

این مخلوط مثل پوششی برای دیواره ی معده عمل کرده و از این عضو محافظت می کند. نیز با پاکسازی باکتری های بد به درمان هرگونه عفونت کمک می کند و باعث درمان علائم نفخ، گاز و رفلکس اسیدی (بازگشت اسید به مری) می شود.

کاهش وزن:

مدارک زیادی وجود دارند دال بر اینکه عسل و دارچین باعث کاهش وزن می شوند. استفاده ی همزمان از این دو ماده، فرایند چربی سوزی را تسریع می کند. این مخلوط، با از بین بردن حس گرسنگی، عادت غذاخوردن را هم منظم می کند.

هشیاری ذهنی:

بسیاری از مردم گزارش کرده اند که عسل برای بهبود حافظه، بسیار مفید است. وقتی عسل به همراه دارچین مصرف شود، هشیاری ذهنی و حافظه را بهبود می بخشد.

درمان سرطان:

نقش این مواد در درمان قطعی سرطان، هنوز نشان داده نشده است. این مواد می توانند با از بین بردن رادیکال های آزاد، در کاهش احتمال بروز سرطان مؤثر باشند. گزارش هایی مبنی بر درمان سرطان سینه و کولون در پی استفاده از مخلوط عسل و دارچین در دستاست.

افزایش انرژی:

عسل سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است و دارچین هم حاوی کلسیم، آهن، ویتامین C، ویتامین K، منگنز و فیبر می باشد. مخلوط این دو با هم اثر ایمنی بخشی بالایی دارد. نوشیدن چای عسل و دارچین به طور منظم باعث افزایش سطح انرژی، قدرت فیزیکی و هشیاری ذهنی می شود.

درمان آکنه:

به کار بردن خمیر عسل و دارچین روی آکنه، پوست شما را از این مشکلات نجات می دهد. عسل، آنتی باکتری و دارچین آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند.

سرفه:

مخلوط عسل و دارچین به همراه آب ولرم هم سرفه های خشک و هم سرفه های بلغمی را بهبود می بخشد. این مخلوط با پاکسازی ریه ها باعث خلاص شدن از علائم سرفه می شود.

گزیدگی حشرات:

استعمال مخلوط عسل و دارچین برای درمان خارش یا درد ناشی از گزیدگی حشرات مفید است.

کلسترول:

مصرف منظم عسل به مقدار کم و  همراه با دارچین، میزان کلسترول بد را کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش فشارخون می شود و گرفتگی رگ ها را برطرف می کند.

دندان درد:

قرار دادن مخلوط عسل و دارچین روی دندان، جند بار در طول روز باعث برطرف شدن درد آن می شود.

دیابت:

دارچین حاوی فلاونوئیدهایی است که اثرشان مشابه اثر انسولین است و می توانند گلوکز را از خون خارج کرده و به سلول هایی وارد کنند که در آنها برای انجام اعمال حیاتی، به وجود گلوکز نیاز است. 

http://www.peashealth.com/top-25-health-benefits-of-honey-and-cinnamon/

https://www.organicfacts.net/health-benefits/animal-product/benefits-of-honey-and-cinnamon.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :