سلامت در رسانه ها > مراقب باشید، چای مانده در بدن تولید سم می‌کند!

مراقب باشید، چای مانده در بدن تولید سم می‌کند!

مراقب باشید، چای مانده در بدن تولید سم می‌کند!

مراقب باشید، چای مانده در بدن تولید سم می‌کند!

این نکته را باید بدانید که چای مانده در بدن تولید سم می‌کند. اگر چای بیشتر از 10 دقیقه دم بکشد بیشتر باعث خستگی می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا با جزییات این مقاله آشنا شوید.

طبق تحقیقات صورت گرفته چای مانده در بدن تولید سم می‌کند. چای اگر بیشتر از 10 دقیقه دم بکشد و تیره شود باعث سر درد و خستگی بیشتر می‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید که چای رقیق مانند آسپرین عمل می‌کند.

نوشیدن 3 فنجان چای کم رنگ خطر زوال عقل را 55 درصد کاهش می‌دهد.

چای ترش، کنترل‌کننده کلسترل خون و تنظیم‌کننده چربی خون و نوشیدنی آرامش‌بخش که سرشار از ویتامین ث است و سیستم ایمنی بدن رادر برابر سرماخوردگی قوی می‌کند و همچنین چای مفید برای دیابت که باید با مصلحش زعفران مصرف شود.

پنج چای فوق العاده از جمله چای برگ سنا، چای رازیانه، چای گزنه، چای دانه کتان، چای سبز برای پیشگیری از یبوست مزمن مفید است.

باید چای‌های مضر را بشناسید چراکه برای بدن اثراتی برجای می‌گذارد، از جمله این چای‌های مضر چای سرد (سنگ کلیه)، چاى غلیظ (کم خونی)، چای ناشتا (سوءهاضمه) چای مانده دیروز (سمی)، چاى داغ و سوزان (سرطان مری) و چای بلافاصله بعد از غذا (کم خونی) را منجر می شوند از این رو نباید این چای‌ها را خورد.

اگر چای بیش از ۲۴ساعت دم بکشد، تولید سم کرده و موجب مسمومیت و سرطان زایی می‌شود. لذا توصیه می‌شود از نگهداری چای در فلاسک چای خودداری کرده و برای تامین چای در سفر و پیک نیک به جای چای، آب جوش در فلاسک ریخته و به هنگام نیاز از آن چای تازه دم تهیه کرده و نوش جان کنید.

 اگر چای را که ۱۰-۵ دقیقه دم کشیده است را میخواهید به مدت طولانی تری مثلا ۲-۱ ساعت دیگر استفاده کنید باید آن را صاف کرده و تفاله آن را جدا کنید و سپس برای مدتی نگه دارید.

 

 

https://www.alodoctor.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :