سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای مصرف دارچین

بایدها و نبایدهای مصرف دارچین

بایدها و نبایدهای مصرف دارچین

بایدها و نبایدهای مصرف دارچین

دارچین در سراسر جهان به صورت ادویه و در طب سنتی به عنوان دارو استفاده می شود.

پژوهش ها نشان می دهند که دارچین، قندخونِ افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که دارچین التهاب را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان های آن با باکتری های مضر مبارزه می کنند، اما این اثر هنوز در انسان ثابت نشده است.

برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف 1 تا 6 گرم دارچین در روز مفید است اما ممکن است دوزهای بالاتر آن مسمومیت ایجاد کند و نباید مصرف شود. برخی محققین هم مصرف بیش از 1/2 تا 1 قاشق چای خوری دارچین در روز را توصیه نمی کنند.

مصرف دارچین معمولا عوارض جانبی ایجاد نمی کند اما استقاده ی زیاد از آن ممکن است باعث ایجاد زخم روی لب و دهان شود و در برخی افراد هم  واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

مصرف مقادیر بسیار زیاد دارچین به ویژه در افراد مبتلا به مشکلات کبدی مسمومیت ایجاد می کند پس، از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

دارچین در افراد مبتلا به دیابت، قندخون را کاهش می دهد. در صورتی که به دیابت مبتلا هستید، پیش از مصرف دارچین و مکمل های آن با پزشک خود مشورت کنید. افراد مبتلا به مشکلات و بیماری های کبدی نیز پیش از مصرف دارچین باید با پزشک مشورت کنند. برخی ترکیبات دارچین مثل کومارین می تواند باعث ایجاد مشکلات کبدی شود. هرچند مصرف مقدار متعادل آن برای اکثر افراد بی خطر است اما مصرف آن در مقادیر زیاد توصیه نمی شود و زنان باردار و شیرده و کودکان هم باید از مصرف دارچین اجتناب کنند.

http://www.webmd.com/diet/supplement-guide-cinnamon

هشتگ :



اشتراک گذاری :