سلامت در رسانه ها > مضرات افراط در نوشیدن چای

مضرات افراط در نوشیدن چای

مضرات افراط در نوشیدن چای

مضرات افراط در نوشیدن چای

چای نام یک گیاهی نوشیدنی است که در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به‌صورت تِی تلفظ می‌شد و هر دو تلفظی از یک واژه یگانه در چین قدیم هستند. چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریبا با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌ است.

 چای یکی از نوشیدنی‌هایی است که مقدار کم آن مفید و افراط در خوردن ‌آن خطرناک است. مقدار کم آن رفع خستگی می‌کند و شستشوی چشم با مطبوخ چای بسیار مفید بوده و آنرا ضد عفونی می‌کند.

نوشیدن چای میکروب‌های دهان و لوله هاضمه را از بین می‌برد و اعصاب را تسکین می‌دهد. افراط در خوردن چای میکروب‌های مفید معده را از بین می‌برد، اعمال معده را مختل می‌سازد، شخص را عصبانی و زود پیر می‌کند زیرا دشمن موجودات مفیدی است که در معده تولید ویتامین (ب) می‌کند.

افراط در نوشیدن چای بی‌خوابی می‌آورد و اعصاب را فرسوده می‌سازد. همیشه چای کمرنگ بنوشید تا از فواید آن برخوردار شوید. چای دارای کازئین نباتی است و نوشیدن دم کرده آن شیر را زیاد می‌کند. چای دارای پتاس نیز می‌باشد و ادرار را زیاد می‌کند و برخلاف عقیده عده‌ای کمرنگ آن برای قلب مفید است. چای دارای دیاستاز مخصوصی است. چای دارای منگنز و آ‌هن است.

چای ایران از نظر داشتن منگنز و ‌آهن و مواد عامه و عطر زیاد مرغوبتر از سایر چای‌های جهان است و تنها نقص آن کمی پتاسیم می‌باشد که در خاک ایران کمیاب است و چنانچه به مزارع چای کودی که دارای پتاسیم باشد بدهند این نقص برطرف شده و چای ایران در دنیا مقام اول را دارا خواهد شد.

https://behdasht.news/fa/news-details/113382/

هشتگ :



اشتراک گذاری :