سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > معرفی 3 چای عالی ویژه دوندگان

معرفی 3 چای عالی ویژه دوندگان

معرفی 3 چای عالی ویژه دوندگان

معرفی 3 چای عالی ویژه دوندگان

1- رویبوس

چای رویبوس که به چای قرمز نیز معروف است از آفریقای جنوبی، جایی که درآن یک نوشیدنی بسیار محبوب است، نشأت گرفته است. رویبوس حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با التهاب مقابله می‌کنند و جریان خون را به منظور کمک به بهبود آسیب بافت ها، افزایش می‌دهند. همچنین حاوی غلظت بالایی از منیزیم و روی است که به تولید تستوسترون – ترکیبی ضروری برای پایداری بدن و توانایی بدن به بهبودی دوباره- کمک می‌کند. این دو ترکیب همراه با کلسیم و منگنز برای سلامت استخوان مهم هستند. علاوه بر این، رویبوس به بدن در جذب آهن کمک می‌کند که اکسیژن‌رسانی به ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. نوشیدنی بدون کافئین یک انتخاب عالی قبل از خواب است و اثرات آرامبخش دارد که کیفیت خواب را بهبود می دهد. اگرچه چای رویبوس طعم دار شده نیز وجود دارد اما چای رویبوس خالص عطر وطعم شیرین و دودی ملایمی دارد و به لذت‌بخش است.
زمان نوشیدن: بعد از دویدن، در اواخر روز

2- دمنوش چای سبز

چای سبز ماتچا (نوعی چای سبز ژاپنی) یک تغذیه کننده قوی بدن است اما پودر چای سبز غلظت کافئین بالایی دارد. به منظور تغذیه بدن، در اواخر روز که خوابتان را بهم نمی‌ریزد، چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی اسیدهای آمینه کاهش دهنده استرس است که میزان متابولیسم بدنتان را بالا می برد و حجم ماهیچه را افزایش می‌دهد. چای سبز تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می‌دهد، آنتی اکسیدان‌های آن به کاهش اکسیداتیو از طریق خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می‌کند. ریشه‌هایی با خواص ضدالتهاب مانند شیرین بیان و زنجبیل در کنار عطر و طعم خوشمزه، میزان بهبودی را افزایش می‌دهد و درد ماهیچه را کاهش می‌دهند.
زمان نوشیدن: بعد از دویدن، دراواخر روز

3- چای ماسالا

یافته‌های حاصل از یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم چای سیاه منجر به کاهش استرس اکسیداتیو می‌شود و شروع درد عضلانی پس از تمرین‌های بی‌هوازی را به تاخیر می‌اندازد که منجر به بهبودی (ریکاوری) سریع‌تر می‌شود. ترکیبات کلیدی، نوعی آنتی‌اکسیدان به نام تئافلاوین‌ها هستند. وجود ادویه‌ها در چای ماسالای سنتی هندیان، که با چای سیاه تهیه می‌شود؛ چای ماسالا را برای ماهیچه‌های خسته خیلی مناسب می‌کند: زنجبیل ویژگی‌های ضدالتهاب دارد. دارچین یک تسکین دهنده درد طبیعی است. به این ترکیب شیر اضافه نکنید چراکه پروتئین‌ها می‌توانند فواید چای را مهار کنند.
زمان نوشیدن: قبل یا بعد از دویدن


Wojtasik, N. (2014, December 15T). 6 Top Teas for Runners. TRAIL RUNNER. Retrieved from https://trailrunnermag.com/nutrition/daily-nutrition/6-teas-for-runners.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :