سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > نعناع فلفلی و رقیق شدن خون

نعناع فلفلی و رقیق شدن خون

نعناع فلفلی و رقیق شدن خون

نعناع فلفلی و رقیق شدن خون

هنگامی که پزشکتان از شما درباره‌ی داروهایی که ممکن است مصرف کنید سوال می‌پرسد، طبیعی است که دمنوش‌ها یا کپسول‌های گیاهی را فراموش کنید. با این وجود، اثرات داروهای رقیق‌کننده خون تجویزی می‌توانند توسط گیاهان خاصی به صورت منفی یا خطرناکی تشدید شوند. خوشبختانه برای افرادی که از نعناع فلفلی برای تسکین اختلالات گوارش، خودسرانه استفاده می‌کنند، این گیاه نه رقیق‌کننده و نه منعقد‌کننده خون است. اگرچه، نعناع فلفلی می‌تواند بر چگونگی تجزیه رقیق‌کننده‌های خون و سایر داروها در بدن اثر بگذارد. بنابراین، همیشه از پزشکتان بخواهید که شما را برای علائم اختلالات منفی تحت نظر داشته باشد.

کاربردهای نعناع فلفلی:
نعناع فلفلی، یک ماده ضدانعقادی یا ضد پلاکتی نیست. در عوض، براساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند این گیاه ویژگی‌های ضداسپاسم و بی‌حس کنندگی از خود نشان می‌دهد. این ویژگی‌ها نعناع فلفلی را برای تسکین معده‌ی ناراحت یا کاهش شدت انواع دردها مفید می‌کند. چای نعناع فلفلی یک درمان باستانی برای تهوع موقعیتی یا نفخ است، اما نعناع فلفلی در شکل کپسول برای سندرم روده تحریک پذیر توصیه می‌شود. برای سردردها و تحریکات پوستی، کرم یا تنتور رقیق‌شده حاوی نعناع فلفلی را بر ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

رقیق‌کننده‌ها: تجویز رقیق‌کننده‌های خون خطر لخته‌های خونی را که شریان‌ها را مسدود می‌کنند و می‌توانند منجر به بیماری قلبی و سکته شوند، را کاهش می‌دهند. دو نوع اصلی از رقیق‌کننده‌های خون داروهای ضدانعقاد مانند وارفارین و داروهای ضدپلاکت مانند آسپرین هستند. هرکدام برای جلوگیری از تشکیل لخته های خونی کاربرد دارند.

تداخلات: براساس موسسه ملی سلامت (NIH)، نعناع فلفلی هنگامی که به عنوان گیاه (ادویه) آشپزی استفاده می‌شود، در طبقه‌بندی "احتمالا ایمن" و هنگامی که در مقادیر غلیظ به عنوان دارو مصرف می‌شود، در طبقه‌بندی " ایمن به نظر می رسد" قرار می‌گیرد.
تداخل‌های دارویی، که تا حد زیادی نظری هستند، شامل توانایی روغن نعناع فلفلی برای تغییر چگونگی تجزیه شدن دارو در بدن است. برای رقیق‌کننده‌های خون، نعناع فلفلی ممکن است سرعت پردازش دارو توسط بدن را آهسته کند، اثرات دارو و عوارض جانبی آن مانند نفخ و اسهال را تشدید کند.

هشدارهای مربوط به داروهای رقیق‌کننده: همیشه از پزشکتان درباره گیاهان، غذاها یا سایر داروهایی که احتمالا با داروهای رقیق‎کننده تداخل می‌دهند، سوال بپرسید. برای مثال گیاهان سیر، جینکو و جنسینگ می‌توانند در ترکیب با داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت تجویز شده، خطرناک باشند. سایر موادی که تداخلات منفی با این داروها دارند، مانند غذاهای با میزان ویتامین K بالا - ماده مغذی لخته‌کننده خون که برای افراد با مشکلات خونریزی مفید است - می‌تواند تاحدی اثر داروهای ضد لخته‌کننده خون را نفی کند. مصرف دارو برای درد می‌تواند با اثرات داروهای رقیق‌کننده تجویزی تداخل داشته باشد یا به طور خطرناکتری آن‌ها را تشدید کنند. همچنین مکمل‌های کلسیم، داروهای تیروئید و داروهای ضدتشنج می‌توانند به طور منفی با داروهای رقیق‌کننده تداخل داشته باشند.

 

Douglas, E. Herbal Mint and Blood Thinning. LIVESTRONG.COM. Retrieved from https://www.livestrong.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :